(paarden)sportfotografie
Re: (paarden)sportfotografie
Om te reageren op de eerste foto's uit dit topic is inderdaad al gezecht dat de sluitertijd veel te langzaam is voor paarden in galop. Ik hou normaal de regel van minimaal 1/500ste aan bij het fotograferen van bewegende paarden. Probeer anders eens om op Sluitertijdvoorkeuze te fotograferen en die op 1/500ste in te stellen en vervolgens je iso hoog genoeg te zetten zodat de camera wel beetje kan spelen met diafragma en zet die foto's hier eens neer. Dan kunnen we beetje vergelijken met wat de camera ervan maakt.
Hallo Nicole,
Ik fotografeer veel mijn honden. Ik ondervind dezelfde problemen als wat jij hebt.
Bij mij lukt het alleen als ik een sluitertijd van minimaal 1250ste gebruik maar nog beter is 1600ste seconde zoals onderstaande foto's.

Ik maak dan wel alleen dit soort foto's als de zon schijnt. Ik ga absoluut niet hoger dan ISO 400. Met het grootste diafragma van 3.5 zie je dat het uitstekend lukt. Probeer dit maar en je zult zien dat je voorgoed van alle problemen af bent (ik heb een paar honderd foto's weg gegooid die waren precies hetzelfde als de 'slechte' fotos die jij laat zien.)
Allemaal gemaakt met mijn D3100 (18-55 kitlens). Ik ben benieuwd als ik binnenkort de 18-200 geleverd krijg!
Ik fotografeer veel mijn honden. Ik ondervind dezelfde problemen als wat jij hebt.
Bij mij lukt het alleen als ik een sluitertijd van minimaal 1250ste gebruik maar nog beter is 1600ste seconde zoals onderstaande foto's.
Ik maak dan wel alleen dit soort foto's als de zon schijnt. Ik ga absoluut niet hoger dan ISO 400. Met het grootste diafragma van 3.5 zie je dat het uitstekend lukt. Probeer dit maar en je zult zien dat je voorgoed van alle problemen af bent (ik heb een paar honderd foto's weg gegooid die waren precies hetzelfde als de 'slechte' fotos die jij laat zien.)
Allemaal gemaakt met mijn D3100 (18-55 kitlens). Ik ben benieuwd als ik binnenkort de 18-200 geleverd krijg!
Die ISO mag wel hoger dan 400 hoor! Is geen enkel probleem bij de D3100. Alleen als het niet nodig is, hoef je het niet te doen uiteraard.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Haha, kom ik op deze pagina, zie ik leuke spontane hondenfoto's staan in een topic over (paarden)sportfotografie. 

Vriendelijke groet, Léon Obers