Vraag over Nikon 24-120 VRII
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Vraag over Nikon 24-120 VRII
Niet eens een slecht bokeh voor een zoom!
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Een vraagje aan Andre: wat doet deze lens op FX voor wat de vertekening betreft? En is de vertekening makkelijk te corrigeren in CNX2?
Ik twijfel héél ernstig tussen de 24-120 en de 24-70 en wat mij op dit ogenblik nog tegenhoudt zijn de berichten over de mate van vertekening (werk zelf met FX)
Vast bedankt!
Ik twijfel héél ernstig tussen de 24-120 en de 24-70 en wat mij op dit ogenblik nog tegenhoudt zijn de berichten over de mate van vertekening (werk zelf met FX)
Vast bedankt!
Groet, Hans
http://www.heemskerkonline.nl
http://www.heemskerkonline.nl
- Fera Albi
- Clublid
Kijk voor een test van de 24-120 hier en hier voor de 24-70.
Ik heb de laatste nu een goed jaar in gebruik als standaard objectief en ik ben nog steeds zeer goed te spreken over de optische, maar ook zeker over de mechanische eigenschappen! Gebouwd als een bunker :mrgreen: Met een fijne diepe zonnekap die het voorste element goed beschermd tegen stoten, regendruppels en ander ongerief. Ik zou de 24-70 zeker niet willen ruilen voor een 24-120.
Ik heb de laatste nu een goed jaar in gebruik als standaard objectief en ik ben nog steeds zeer goed te spreken over de optische, maar ook zeker over de mechanische eigenschappen! Gebouwd als een bunker :mrgreen: Met een fijne diepe zonnekap die het voorste element goed beschermd tegen stoten, regendruppels en ander ongerief. Ik zou de 24-70 zeker niet willen ruilen voor een 24-120.
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Vertekening heeft hij wel op 24 mmkibo schreef:Een vraagje aan Andre: wat doet deze lens op FX voor wat de vertekening betreft? En is de vertekening makkelijk te corrigeren in CNX2?
Vast bedankt!
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Als eigenaar van deze lens moet je toch weten dat de filtermaat 77mm is.André schreef:Groot ???? 72mm dat is toch een heel gangbare maat hoor.
ik heb besloten toch voor de 24-70 te gaan, dus de 24-120 is weer in de verkoop, dus als er iemand interesse heeft........
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Zo, de 24-70 is eindelijk een feit 

Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Gelijk je onderschrift aanpassen dan!KvP schreef:Zo, de 24-70 is eindelijk een feit

Gefeliciteerd. Fantastisch objectief.
DonePatrick schreef:Gelijk je onderschrift aanpassen dan!KvP schreef:Zo, de 24-70 is eindelijk een feit![]()
Gefeliciteerd. Fantastisch objectief.

Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F