Zie hier.
Serieuze concurrent voor de Nikon flitsers?
Ik zelf zal niet zo snel tegen oververhittingsproblemen aanlopen; ik combineer veel foto's en flitsen eigenlijk nooit.
Nissin-flitser kan 1000 maal flitsen zonder oververhitting
Re: Nissin-flitser kan 1000 maal flitsen zonder oververhitti
Welke type Nissin heb je het dan, want mijn Nissin DI866 MKII gaat na een aantal vol vermogen shoots echt in de stress. Dit heb ik tijdens testen een aantal maal meegemaakt. In de praktijk valt het wel mee en heb ik één maal gehad dat de flitser te heet werd.
Groeten Michael
Groeten Michael
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zie het aangehaalde artikel. Ik ken geen enkele Nissin flitser.
- Léon Obers
- Forumlid
Even bij het eerste bericht de eerste regel kijken. Onder het woordje "hier" zit een link, (evenals hier in dit bericht)mmuetst schreef:Welke type Nissin heb je het dan,

Deze link: http://tweakers.net/nieuws/80204/nissin ... -23&u=0900" onclick="window.open(this.href);return false; (nogmaals).
Vriendelijke groet, Léon Obers
"Volgens Nissin bedraagt de recycletijd van de MG8000-flitser gedurende de eerste tweehonderd foto's 3 seconden, terwijl de flitser 5 tot 7 seconden nodig heeft om zich op te laden voor elke volgende foto"
Niet slecht, zo te zien gebruikt Nissin wel het zelfde huis als de DI866 MKII. Deze is niet slecht, maar van mindere kwaliteit dan de Nikon of Canon flitsers.
Effen afwachten wat hij op de Nederlandse markt gaat kosten.
Niet slecht, zo te zien gebruikt Nissin wel het zelfde huis als de DI866 MKII. Deze is niet slecht, maar van mindere kwaliteit dan de Nikon of Canon flitsers.
Effen afwachten wat hij op de Nederlandse markt gaat kosten.
- gijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Serieuze concurrent
Beste Patrick,
Het is logisch dat een potentiele concurrent concurrerende eigenschappen claimt.
Maar de links verwijzen slechts naar een presentatie op een beurs en andere marketing-speak van de fabrikant.
Ik kan niets ontdekken dat uit onafhankelijke (eigen) waarnemig komt.
Denk in sortgelijke gevallen aan fabrikanten die richtgetallen van flitsers opgaven bij een brandpunt van 100 mm ipv 50 (wat jaren de standaard was).
Bovendien denk ik dat men (ook al zijn de claims waar) niet echt veel fotografen met een dergelijke fltiser kan bedienen.
Ik ken verhalen van professioals die na het smelten van de 1e flitser gewoon een tweede (uit de tas, of uit de winkel) pakten.
Groeten, Gijs
Het is logisch dat een potentiele concurrent concurrerende eigenschappen claimt.
Maar de links verwijzen slechts naar een presentatie op een beurs en andere marketing-speak van de fabrikant.
Denk in sortgelijke gevallen aan fabrikanten die richtgetallen van flitsers opgaven bij een brandpunt van 100 mm ipv 50 (wat jaren de standaard was).
Bovendien denk ik dat men (ook al zijn de claims waar) niet echt veel fotografen met een dergelijke fltiser kan bedienen.
Ik ken verhalen van professioals die na het smelten van de 1e flitser gewoon een tweede (uit de tas, of uit de winkel) pakten.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Léon Obers
- Forumlid
Re: Serieuze concurrent
Maar kennelijk heeft men die flitser technisch specifiek wel aangepast om aan die eisen te kunnen voldoen:gijs sandberg schreef: Het is logisch dat een potentiele concurrent concurrerende eigenschappen claimt.
"Om de hitte die deze burstrate oplevert te kunnen doorstaan, maakt Nissin in de MG8000 gebruik van een keramische isolatie aan de binnenkant van de flitserkop en is een nieuwe flitsbuis op basis van quartz-glas ontwikkeld die beter bestand is tegen de zelf geproduceerde hitte. De freznel-lens aan de voorkant wordt tegen de hitte beschermd door een glazen plaatje erachter."
Met name die keramische onderdelen en extra glas, geven mij wel aanwijzingen dat die flitser wel in het voordeel zou kunnen zijn tegenover flitsers die daar niet als zodanig op zijn toegerust. Zelfs al zijn de cijfers van de fabrikant wat overtrokken.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Het nadeel van deze aanpassing van de Nissin is dat hij niet spatwater dicht is en dat kan weer een nadeel zijn voor mensen die de flitser veel buiten willen gebruiken. De Nikon SB top serie is daar wel beter bestand tegen. Is misschien iets om over na te denken als je zo'n flitser wilt aanschaffen. Ik ben zelf een mooi weer fotograaf dus voor mij zal het geen probleem zijn. Ook zie ik dat de kop best groot is en dat kan een nadeel zijn voor strobist fotografen die bepaalde type softboxen gebruiken.