Weet iemand of deze mogelijkheid uit de raw editor van Photoshop (een 6,0 Mp openen als 11,2 Mp) ook in Capture NX zit? Werkt namelijk perfect, maar ik vind het wel lastig dat ik speciaal daarvoor af en toe (als ik uitsnedes maak, maar wel groot wil afdrukken) de raw verwerking via Photoshop moet doen.
Renecita
Van 6,0 Mp naar 11,2 Mp in Capture NX?
Hallo renecita,
Het is mogelijk door in het menu Bestand de optie Grootte/Resolutie te kiezen. Door de bestandsgrootte te wijzigen naar een 11,1 Mp verhouding is het mogelijk om je bestand te vergroten. Zie ook pagina 127 van het handboek.
Groet
PS mocht je dit vaak doen, dan is het misschien een idee om deze stap op te slaan als bewerking, zodat je deze via een batch kan laten toepassen.
Het is mogelijk door in het menu Bestand de optie Grootte/Resolutie te kiezen. Door de bestandsgrootte te wijzigen naar een 11,1 Mp verhouding is het mogelijk om je bestand te vergroten. Zie ook pagina 127 van het handboek.
Groet
PS mocht je dit vaak doen, dan is het misschien een idee om deze stap op te slaan als bewerking, zodat je deze via een batch kan laten toepassen.