Op mijn D200 (en zeker icm de grip) ziet het er ook een tikje raar uit, maar het werkt er niet minder om!mooi lensje heb hem ook en zal niet weggaan ondanks dat het op een d70 er eigenlijk niet uitziet zo klein als die lens is
Nikor 50 1.8; toch maar weer aangeschaft!
rik6230 schreef:Nou Gerrit hij doet er bijna niet voor onder.GdP schreef:Je AFS 17-55 f/2.8 DX doet er anders beslist niet voor onder.
Wat wil je dan nog met die 50mm f/1.8? Macro?
Gerrit![]()
Daarbij is de 50 licht sterker. Toch leuk om te zien hoe een prime van 130 euro zich verhoudt tot een professionele 2.8 zoom die bijna het tienvoudige kost. Dus voor alle twijfelaars waar het gaat om de kwaliteit van de 50 1.8. (gewoon leuk om te lezen, niet om wie dan ook in de gordijnen te jagen)
http://www.larstroels.dk/17-55testeng.htm
groet,
Rik
Ps Joeri volgens mij werd vandaag op dit forum een rubberen kap aangeboden voor de 50mm. Moet je even zoeken.
Maak met beiden lenzen maar eens een foto, waarvan delen van de foto buiten de dieptescherpte vallen. Dan zal je zien dat daar een flink verschil in zit! ( Ik geloof dat ze dat boekee of zoiets noemen) De 50mm f/1.4 is daar veel beter in.
Ik denk dat je z’n 50mm f/1.8 heel goed kan gebruiken voor goedkope macrofotografie en wanneer je de grotere lichtsterkte nodig hebt.
Gerrit
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Skippy. Kun je met dat objectief nu ook het diafragma vanuit de camera instellen ?Skippy schreef:Ik zou de Zeiss 50 1.4 wel willen hebben, en een D200 er bij anders heb ik geen lichtmeting op mijn D70s![]()
Wat is ie mooi hè.
Groet
Skippy
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
@a90 Kun je met dat objectief nu ook het diafragma vanuit de camera instellen ?
Nee volgens mij niet. Maar met dit objectief wil je graag aan die diafragmaring draaien m.i. Met mijn eerste slr deed ik het niet anders werkt prima en went heel snel.
Meer info; http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Groet
Skippy
Nee volgens mij niet. Maar met dit objectief wil je graag aan die diafragmaring draaien m.i. Met mijn eerste slr deed ik het niet anders werkt prima en went heel snel.
Meer info; http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Groet
Skippy
Gefeliciteerd met je aanschaf D70 shooter,
rest mij de vraag, wat is een redelijke (zachte) prijs voor een gebruikt exemplaar dat momenteel nieuw EUR 129,- kost ?
Zeker als we kijken naar de laatste 3 van 5 varianten van Hans Braakhuis elders in het forum:
Bij de 3de versie is de plastic scherstel ring vervangen door een iets bredere rubberen. Serie nummer begint met een 4.
Bij de 4de versie staat er MADE IN JAPAN of CHINA op. Serie nummer begint met 45. De optiek van beide objectieven is gelijk.
Bij de 5de versie is het een D objectief.
Wie het weet mag het zeggen....
rest mij de vraag, wat is een redelijke (zachte) prijs voor een gebruikt exemplaar dat momenteel nieuw EUR 129,- kost ?
Zeker als we kijken naar de laatste 3 van 5 varianten van Hans Braakhuis elders in het forum:
Bij de 3de versie is de plastic scherstel ring vervangen door een iets bredere rubberen. Serie nummer begint met een 4.
Bij de 4de versie staat er MADE IN JAPAN of CHINA op. Serie nummer begint met 45. De optiek van beide objectieven is gelijk.
Bij de 5de versie is het een D objectief.
Wie het weet mag het zeggen....
De Zeiss 50/1.4 Planar T* ligt hier helaas ongebruikt met een Contax-bajonet. Maar ik herinner hem mij met groot genoegen. Ik ben zeker niet ontevreden over mijn Nikor 50/1.4 maar toch...
De vergelijking ligt misschien in dezelfde sfeer als een state of the art transistor versterker versus een goede buizenversterker. Een bepaalde categorie audiofielen gaat toch altijd voor de laatste.
Wie weet kom ik wat dat betreft dan ook ooit weer terug bij mijn oude vlam. Ik sluit het zeker niet uit.
De vergelijking ligt misschien in dezelfde sfeer als een state of the art transistor versterker versus een goede buizenversterker. Een bepaalde categorie audiofielen gaat toch altijd voor de laatste.
Wie weet kom ik wat dat betreft dan ook ooit weer terug bij mijn oude vlam. Ik sluit het zeker niet uit.

Er valt prima te werken met een MF lens op een D70. Gewoon het histogram bekijken en de belichting eventueel bijstellen. Na een tijdje kan je vrij goed inschatten wat de juiste belichting is, en heb je de lichtmeter vrijwel niet meer nodig. Eigenlijk gewoon terug naar vroeger....Skippy schreef:Ik zou de Zeiss 50 1.4 wel willen hebben, en een D200 er bij anders heb ik geen lichtmeting op mijn D70s![]()
Wat is ie mooi hè.
Groet
Skippy