Hoe corrigeer je in PSPXI te scherp gemaakte foto's
Nou Tammo,
Ik heb net even aan zitten rommelen (zo'n anderhalf uur) met Photobucket en Flickr; Picasa Webalbum werkt volgens mij gewoon niet mee... Uiteindelijk heb ik voor Flickr een account aangemaakt en dat lukte in 1 keer. Ik heb een voorbeeldpost gemaakt genaamd Erasmusbrug.
Het principe van uploaden op dit forum werkt overigens hetzelfde.
Groet,
Wouter
Ik heb net even aan zitten rommelen (zo'n anderhalf uur) met Photobucket en Flickr; Picasa Webalbum werkt volgens mij gewoon niet mee... Uiteindelijk heb ik voor Flickr een account aangemaakt en dat lukte in 1 keer. Ik heb een voorbeeldpost gemaakt genaamd Erasmusbrug.
Het principe van uploaden op dit forum werkt overigens hetzelfde.
Groet,
Wouter
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Gelukt zie ik
, alleen nou is hij nog wat te groot. Max. mag de langste zijde van de foto 800 px. zijn, dus eerst het formaat aanpassen en dan uploaden zoals je ook nu gedaan hebt met Photobucket.
Laat maar veel zien, want je foto's zijn mooi!

Laat maar veel zien, want je foto's zijn mooi!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Misschien moet je even kijken onder 'zoeken'. Dat is een linkje bovenaan deze pagina. Toets in de eerste regel 'Erasmusbrug' in en klik OK. Komt ie er waarschijnlijk vanzelf in te staan.
Anders deze link: http://www.nikon-club-nederland.nl//for ... sc&start=0
Gr.,
Wouter
Anders deze link: http://www.nikon-club-nederland.nl//for ... sc&start=0
Gr.,
Wouter
- Berend Jan
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Teveel scherpte.
Tammo:
Terug op jou vraag denk ik dat je met een geringe hoeveelheid soften in Paint Shop Pro
best wel de overdadige scherpte weg kunt halen.
Het is in ieder geval de moeite waard om het te proberen.
Verder ben van mening dat het echt niet nodig is om altijd in NEF of RAW te fotograferen,
omdat in JPG best wel goede resultaten te bereiken zijn.
Het is natuurlijk maar wat je er van verwacht. B.v. als hobby.
Ook denk ik dat het fotobewerkings programma Paint Shop Pro door
een aantal mensen hier op het forum als een amateur achtig
programma beoordeeld word. Dit is denk ik niet zo.
Als je moeilijk wilt doen neem je een betere of andere,
maar voor veel van ons is PSPX of PSP11 een programma die alles kan wat we willen.
http://www.bjstijf.nl
Berend Jan.
Terug op jou vraag denk ik dat je met een geringe hoeveelheid soften in Paint Shop Pro
best wel de overdadige scherpte weg kunt halen.
Het is in ieder geval de moeite waard om het te proberen.
Verder ben van mening dat het echt niet nodig is om altijd in NEF of RAW te fotograferen,
omdat in JPG best wel goede resultaten te bereiken zijn.
Het is natuurlijk maar wat je er van verwacht. B.v. als hobby.
Ook denk ik dat het fotobewerkings programma Paint Shop Pro door
een aantal mensen hier op het forum als een amateur achtig
programma beoordeeld word. Dit is denk ik niet zo.
Als je moeilijk wilt doen neem je een betere of andere,
maar voor veel van ons is PSPX of PSP11 een programma die alles kan wat we willen.
http://www.bjstijf.nl
Berend Jan.
Berend Jan,
Ik ben het met je eens. Als hobbyfotograaf (en dat ben ik al jaren) denk ik best behoorlijke foto's in jpeg te kunnen maken. Ook heb ik tot nu toe weinig behoefte gehad om de overstap naar raw te doen.
Misschien kom je een enkele keer iets tegen waarbij je denkt; had ik maar...
Ook ben ik best tevreden met PSP XI. Heeft veel mogelijkheden en is betaalbaar.
Als ik met iemand spreek over mijn hobbby dan geef ik altijd de raad; probeer plezier in je hobby te houden, ook al is je budget niet al te groot.
Iemand met gevoel voor fotografie met een D40 in de hand kan meer bereiken dan iemand met een budget van 5000 euro zonder gevoel.
Maar het is natuurlijk wel zo dat , als je een goede camera hebt je de mogelijkheden ook zoveel mogelijk moet benutten. Het kan natuurlijk zijn dat als je raw niet kent ook niet weet wat je mist.
Maar de fotowinkelier , die me al jaren kent, zei; waarom zou je overstappen naar raw, nergens voor nodig.
Wie het weet mag het zeggen.
Tammo
Ik ben het met je eens. Als hobbyfotograaf (en dat ben ik al jaren) denk ik best behoorlijke foto's in jpeg te kunnen maken. Ook heb ik tot nu toe weinig behoefte gehad om de overstap naar raw te doen.
Misschien kom je een enkele keer iets tegen waarbij je denkt; had ik maar...
Ook ben ik best tevreden met PSP XI. Heeft veel mogelijkheden en is betaalbaar.
Als ik met iemand spreek over mijn hobbby dan geef ik altijd de raad; probeer plezier in je hobby te houden, ook al is je budget niet al te groot.
Iemand met gevoel voor fotografie met een D40 in de hand kan meer bereiken dan iemand met een budget van 5000 euro zonder gevoel.
Maar het is natuurlijk wel zo dat , als je een goede camera hebt je de mogelijkheden ook zoveel mogelijk moet benutten. Het kan natuurlijk zijn dat als je raw niet kent ook niet weet wat je mist.
Maar de fotowinkelier , die me al jaren kent, zei; waarom zou je overstappen naar raw, nergens voor nodig.
Wie het weet mag het zeggen.
Tammo