Wat, wat, heb ik iets gemistgeorge013 schreef: Flitslicht pakt een kant en klaar JPG-bestand en heeft dan wel een gelijke basis voor de verdere vergelijkingen.

Wat, wat, heb ik iets gemistgeorge013 schreef: Flitslicht pakt een kant en klaar JPG-bestand en heeft dan wel een gelijke basis voor de verdere vergelijkingen.
Ik denk dat je zelf al het antwoord geeft op de vraag waarom je niet snapt dat hij nu zo goedkoop is. Anders had je hem waarschijnlijk niet gekocht. Ik denk dat Adobe ook inziet dat de "rek" er een beetje uit is kwa aantallen verkoop. Als je dan ook bedenkt dat niet elke LR gebruiker overstapt naar een nieuwe versie zullen ze wellicht op deze manier meer nieuwe klanten trekken. Ik denk dat er ook heel wat mensen met een kopietje wellicht nu ook voor een origineel exemplaar gaan. De prijzen die adobe vraagt vond ik toch al niet meer gerechtvaardigbaar als je de basis van software al jaren terug ontwikkelt hebt.Patrick schreef:Nou, ik heb 'm besteld. Deze versie is toch wel een enorme verbetering t.o.v. de tijd dat ik overgestapt ben naar Capture NX. Dat moet in 2009 zijn geweest.
De prijs valt me nu ook enorm mee. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom deze versie zoveel goedkoper is dan de vorige. Maar ik doe er mijn voordeel maar mee. Als deze versie gewoon tegen de 300 Euro zou zijn zoals Lightroom 3 volgens mij was, dan had ik 'm niet gekocht.
Ik denk dat ik voorlopig Capture NX en Lightroom naast elkaar ga gebruiken, afhankelijk van het soort project. Maar wie weet wordt het meer en meer Lightroom. Zou zomaar kunnen gezien de ervaringen van de afgelopen avonden.
Patrick schreef:Dat snap ik. Maar waarom nu ineens bij de introductie van de nieuwe versie. Was het niet logischer geweest te proberen een hoop mensen binnen te hengelen het ca. laatste halfjaar van de lifecycle van versie 3?
Ach, voor iets minder dan €300 kan jij je u-puntjes gewoon weer terug kopen, met een hoop extra'sPatrick schreef:NIets gaat nog automatisch, maar dat komt wel. Ik heb met name bekeken wat ik met de brushes kan doen. Ik moet tenslotte toch op een of andere manier het gemis van mijn U-points goedmaken! En dat werkt prettig genoeg.
Uit het eerste deel van je betoog lijkt het alsof mijn aankoop de echte reden is van de bestelling. Dat zal toch niet helemaal het geval zijn.André schreef:Ik heb hem ook maar besteld, als Patrick hem besteld, kan en mag ik natuurlijk niet achterblijven. Ik had al een tijdje gestoeid met versie 3, en vind het ook een prettig pakket. Ik gebruik het waarschijnlijk niet zo uitgebreid als jullie, maar heb wel het plan dat te gaan doen. Boeken en workshops voor lightroom zijn natuurlijk veel meer voorhanden (nederlandstalig tenminste) dan voor NX. Voor mij een van de belangrijkste redenen om deze stap te maken.
Nog meer LR4 tutorials HIERSteven schreef:Via deze link vind je een duidelijke instructie video van Adobe over de nieuwe functies van LR onder andere ook de nieuwe camera profielen.