Lost Alfa

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Lost Alfa

Bericht door Ruud Engels » do mar 08 2012 10:19 pm

Een tijdje terug ben ik deze oude Alfa tegen gekomen.
Gezien het minimale licht waaronder ik deze foto heb genomen heb ik er uiteindelijk voor gekozen om deze foto in zwart/wit om te zetten. Ook om mezelf proberen te verbeteren in zwart/wit werk.

Ik ben dus wel benieuwd naar jullie mening.

Afbeelding
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

Goodje

Re: Lost Alfa

Bericht door Goodje » do mar 08 2012 11:21 pm

Staat Lost Alfa, denk dan aan auto maar wat ik zie, zou het niet weten en rond de 1600 vind ik het te scherp weet niet hoe het heet maar iets te veel aan de schuitjes getrokken :wink2:

RvDam
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Lost Alfa

Bericht door RvDam » vr mar 09 2012 11:43 am

Mooi foto hoor. Zeker de gebruikte scherpte diepte is mooi gekozen.
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » vr mar 09 2012 3:49 pm

Ik vindt hem te veel verscherpt, het lijkt wel of er een raster onstaat in het stof.

Daarnaast een zwart wit foto willen maken, maar dan wel een schreeuwend blauw logo in een veel te groot kader er naast zetten. :huh: (maak het logo dan ook ZW)

Daarnaast is de foto wbt compositie onrustig, het ornament/dop zit wbt compositie op een goede plek maar is onscherp, terwijl de cijfers te ver in de hoek zitten en (te) scherp zijn. Hierdoor krijg je een soort 2 strijd en weet je niet waar je naar kijken moet.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » vr mar 09 2012 4:10 pm

yzf1kr schreef:Ik vindt hem te veel verscherpt, het lijkt wel of er een raster onstaat in het stof.

Daarnaast een zwart wit foto willen maken, maar dan wel een schreeuwend blauw logo in een veel te groot kader er naast zetten. :huh: (maak het logo dan ook ZW)

Daarnaast is de foto wbt compositie onrustig, het ornament/dop zit wbt compositie op een goede plek maar is onscherp, terwijl de cijfers te ver in de hoek zitten en (te) scherp zijn. Hierdoor krijg je een soort 2 strijd en weet je niet waar je naar kijken moet.
Daarom staat hij ook bij beoordeling.
Je reactie over het kader ben ik het wel mee eens, het word ook wat druk allemaal, terwijl de foto eigenlijk rust moet uistralen.
Ook de scherpte t.o.v. de achtergrond verloopt té snel.

Compsitie zit wel goed
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » za mar 10 2012 11:12 pm

Ik denk dat het om het kofferdeksel van de Alfa gaat.
Dat deksel had ik graag in z'n geheel scherp gezien tegen een onscherpe achtergrond.
Verder het kader bij de opname zo kiezen dat de 1600 op of nabij de 1/3 lijn komt.
Verder word ik nooit blij van versiersels als kaders, watermerken e.d.
Probeer eens of je hem nog over kunt maken. Die Alfa zal niet zo hard weglopen denk ik. :D
Succes. Hasselbox.
En neem dan wel het statief mee. :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”