artikelen fotograferen webwinkel

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Nikon-D-5100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

artikelen fotograferen webwinkel

Bericht door Nikon-D-5100 » za mar 10 2012 5:49 pm

Hallo allemaal.

Er is iemand die heeft mij gevraag voor een webwinkel artikelen te fotograferen voor een webwinkel.
Alleen ik heb een paar twijfels ik heb hier geen ervaring mee heb ik ook gezegd en ik zou het ook graag willen doen voor haar.
Het een Nikon D5100 - 18 - 55vr - en - 55 - 200mm - MC-DC2 Dit is wat ik tot nu beschik over mijn uitrusting.
Is het hier mee te doen of moet ik andere lenzen kopen.
en moet ik ook zoon kleine tentje kopen zoals dit http://www.funnystore.nl/foto-tent.html voor de artikelen.

Ik hoor het wel van jullie.

Gr en allemaal een fijn weekend nog.

vivian
Nikon D5100
SB-700 Speedlight
18 - 55vr
55 - 200mm
Nikon AF-S 50 f 1.8 G
Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR
32 GB SD
MC-DC2

jettiny
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: artikelen fotograferen webwinkel

Bericht door jettiny » za mar 10 2012 7:10 pm

Een klein tentje kan natuurlijk wel, maar de lampjes worden zo heet dat ze een kort leven hebben is mijn ervaring.
Als mij de vraag gesteld zou worden, dan zou ik in ieder geval goed nadenken voordat ik dat doe.
Je bent toch zeer veel tijd kwijt met zoiets op te zetten.
Goed, als je daar dan uit bent, en je wil het graag doen, dan zou ik nog niet teveel geld uitgeven aan van alles en nog wat.
Een goedkoop setje als dit ;
http://www.koopgoedkoop.nl/vrije-tijd/f ... plu-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar kun je aardig mee vooruit, en dan ga ik er vanuit dat het allemaal statische onderwerpen zijn die je moet fotograferen.
Want de daglichtlampen geven ogenschijnlijk veel licht, maar je kunt niet meer uit de hand fotograferen.
Alles moet op statief, (en dat was je misschien toch al van plan), omdat de sluitertijden lang zijn.
1/8 of 1 sec. is normaal met dit soort lampen.
Gaat het je na een tijdje toch opbreken dat je er geen zin meer in hebt, dan heb je wel een set die je aangevuld met flitsers prima kan gebruiken voor portretfotografie of wat dan.
Kijk ook eens op het www daar kun je veel vinden over produktfotografie
http://www.digitalefotografietips.nl/fo ... otografie/" onclick="window.open(this.href);return false;, maar ook hier zijn er fotografen die er erg veel ervaring mee hebben, veel meer dan ik.
Van jou objectieven kan ik niet veel vertellen helaas.
Succes

vrgr
Tiny

Nikon-D-5100
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikon-D-5100 » za mar 10 2012 7:22 pm

Dank je wel jettiny voor de informatie.

Nu is het even af wachten wat de opdracht gever gaat doen of ik de kans krijg,
Ik ben ook berijd om dingetjes aan te schaffen als het nodig is voor artikelen fotograferen. Zoals een tentje met lampen. Moet wel een hobby blijven en betaal baar.

Gr allemaal
Nikon D5100
SB-700 Speedlight
18 - 55vr
55 - 200mm
Nikon AF-S 50 f 1.8 G
Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR
32 GB SD
MC-DC2

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » zo mar 11 2012 3:23 pm

Nikon-D-5100 schreef:Nu is het even af wachten wat de opdracht gever gaat doen of ik de kans krijg,
Ik ben ook berijd om dingetjes aan te schaffen als het nodig is voor artikelen fotograferen. Zoals een tentje met lampen. Moet wel een hobby blijven en betaal baar.
Mijn ervaring is dat zodra het MOET het nobby-gevoel eraf is, OF je moet het als inkomen zien om je hobby te kunnen betalen, maar dan nog ...
Daarnaast lijkt mij produktfotografie een vak apart: de foto moet niet mooi zijn, of jouw "zien" weergeven, of laten zien hoe het is/was, maar moet de kijkert bewerken tot kopert.

Ik heb er GEEN ervaring mee, ik vind macro's van een muntje voor eigen gebruik (ja, OOK muntje) al moeilijk genoeg.
Willem.

midge
Forumlid
Forumlid

Bericht door midge » zo mar 11 2012 7:47 pm

Hoi, wij hebben een webwinkel en ik kan je vertellen dat er ten eerste veel tijd in gaat zitten, veel proberen, maar ook achteraf het bewerken kost tijd, ik schiet altijd in raw wat je de meeste speelruimte achteraf geeft. Wat ook lastig is, is om alle foto's van de artikelen er het zelfde uit te laten zien. Dus rekening houden met de witbalans, achtergrond vrijmaken, eventuele hulp steuntjes weg retoucheren, formaat van de afbeelding, etc.
Een licht tentje gebruiken we ook weleens echter het licht wat er vanaf komt is niet fel. Een flitser die je door het doek heen laat flitsen doet het vaak beter. Het is vooral steeds veel proberen. Denk er niet te licht over, de kwaliteit van de foto's kan de site maken en breken, soms zie je foto's waarvan je denkt hoe kun je dat zo te koop aan bieden. Een groot pluspunt is wel dat je er veel van opsteekt! Succes ermee.

groet,

Midge

Nikon-D-5100
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikon-D-5100 » zo mar 11 2012 8:46 pm

Dank jullie wel voor jullie reactie`s.
Nikon D5100
SB-700 Speedlight