Lieveheersbeestje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Lieveheersbeestje

Bericht door PvGessel » zo mar 11 2012 8:25 pm

Afbeelding

M`n buxushaag zit er vol mee. :o
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

nikkwaus

Re: Lieveheersbeestje

Bericht door nikkwaus » zo mar 11 2012 8:39 pm

mooie foto jammer dat er iets voor zijn hoofje hangt.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » zo mar 11 2012 8:43 pm

Bedankt voor reactie.

Ja nikkwaus dat zijn de takjes van de buxus helaas. Volgende keer de schaar er maar bij pakken. :mrgreen: Weer wat geleerd. :|
M.v.g Peter.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » zo mar 11 2012 10:10 pm

Inderdaad ff de schaar erin, had de foto zeker goed gedaan.
Wel voorzichtig te werk gaan, want als het takje tegen het beestje valt is ie weg. :D

Vrgr
Tiny

ROLANDPHOTO
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ROLANDPHOTO » zo mar 11 2012 11:13 pm

Peter knip het beesie niet door midden als je een blaadje weghaald,maar je had er meer las ik.
CLUBLID>

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma mar 12 2012 12:04 am

ROLANDPHOTO schreef:Peter knip het beesie niet door midden als je een blaadje weghaald,maar je had er meer las ik.
Ik breng ze wel even naar de overkant. :mrgreen: Kun je je macro-skills ook even uitproberen. :mryellow: :mryellow:
M.v.g Peter.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » ma mar 12 2012 9:22 am

Ook met het takje een hele mooie foto . 8)
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

george013

Bericht door george013 » ma mar 12 2012 9:45 am

Je kunt nog genoeg oefenen. Probeer wat minder te belichten. Ik denk dat het beestje er roder uitziet als op de foto. Je rode kleur clipt.
George

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma mar 12 2012 3:24 pm

george013 schreef:Je kunt nog genoeg oefenen. Probeer wat minder te belichten. Ik denk dat het beestje er roder uitziet als op de foto. Je rode kleur clipt.
George
@ George013: Ik neem de tip mee en ga er aan werken. Thanks! 8)
M.v.g Peter.

george013

Bericht door george013 » ma mar 26 2012 6:59 pm

Peter,
Ik reageer hier op jouw reactie in een ander draadje.
Ik weet dat er buiten de rode kevertjes ook een beetje uitgebleekte zijn. Vraag mij niet waar dat in ligt. Ik associeer deze beestjes met het rode. Het kan best dat daar een vershil in ligt, of dat de kleurversterking bij RvDam iets hoger ligt.
Persoonlijk geloof ik dat jouw foto iets overbelicht is. Kijk naar je histogram en het rode kanaal. Daar staan een aantal pixels op het maximum. Ik ken jou en jouw kennis niet, en jij de mijne niet, maar als je belichting groter wordt en 1 kanaal gaat clippen, dan verandert je kleur omdat de verhoudingen tussen die kleuren veranderen. De clippende kan niet groter worden, simpel gezegd.
Probeer deze beestjes nog een keer te schieten met een belichting waar het rode kanaal niet clipt. Ik weet niet of jouw camera ook een histogram per kanaal weergeeft. Ik heb al eens een voorbeeld geplaatst met dat verschijnsel.
George

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma mar 26 2012 11:04 pm

Hallo George013
Momenteel even weinig tijd i.v.m. Cursus maar ik ga jouw uitleg zsm eens uitproberen. Ik heb niet veel ervaring met het histogram maar begrijp wel dat daar heel veel uit te lezen/halen is wat ten goede van de foto komt.
Mijn eerste foto's zijn zonder flits maar wel in een felle middagzon. Moet ik de belichtingscompensatie wat naar beneden schroeven? Of diafragmeren? Is dat wat je bedoelt met wat minder belichten? De zgn. + en - knop ?
Ik kan in mijn camera (D5100) wel het kleuren histogram zien. Ik kan dan een plekje in de foto vergroten en op een betreffende kleur gaan staan maar ik kan niets aanpassen maar dat zal ook niet de bedoeling zijn daar. Ik kan het histogram wit, rood, groen en blauw, wel oproepen maar kan geen kanaal apart kiezen. Misschien dat er iets in de handleiding staat maar dat zal ik eerst op moeten zoeken. Met clippen bedoel je het flikkeren of knipperen van de histogram neem ik aan? Dat zie ik wel bij hoge lichten.
Maar door even wat tijdgebrek deze week kom ik er zsm op terug en zal ik proberen een nieuwe foto te maken met jouw tips in het achterhoofd, en deze hier op het forum plaatsen.
Bedankt alvast voor deze uitleg. :wink2:

Groet Peter.
M.v.g Peter.

george013

Bericht door george013 » di mar 27 2012 7:26 am

Als je op de (half)automaat schiet de EV-correctie gebruiken. De + en - knop dus, mn de -.
George

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”