Waarschijnlijk heb je te weinig overlap of je nodal point is niet helemaal goed ingesteld.
Pfoe hee moeilijke mensen hier hoor het lijkt of ALLES wat ik zeg niet goed is, waar maak jij nou op dat niemand anders foto's mag plaatsen? ik vind het juist leuker om foto's te beoordelen dan dat slappe geouwehoer wat hier voorbij komt.R-Know schreef:Gerrit,
In welke tas moet dat mee?
ik vind het geweldig die gelukte panorama foto's, vooral van opgezetfan, of mag deze zin niet?
Het is gewoon waar, zijn producten zijn steeds erg goed maar dat wil niet zeggen dat anderen niets mogen plaatsen, als niemand iets van een ander ziet is er weinig te leren ook.
Ik durf me er nog niet aan te wagen.
Succes ermee.
Als het weer een beetje mee gaat zitten zit ik vanaf zaterdag ook in Luxemburg.
Groet, Arno
Die schroefpennen zijn heel erg handig. Je moet alleen niet vergeten welke kant je op aan het draaien was.Opgezetfan schreef:Pfoe hee moeilijke mensen hier hoor het lijkt of ALLES wat ik zeg niet goed is, waar maak jij nou op dat niemand anders foto's mag plaatsen? ik vind het juist leuker om foto's te beoordelen dan dat slappe geouwehoer wat hier voorbij komt.R-Know schreef:Gerrit,
In welke tas moet dat mee?
ik vind het geweldig die gelukte panorama foto's, vooral van opgezetfan, of mag deze zin niet?
Het is gewoon waar, zijn producten zijn steeds erg goed maar dat wil niet zeggen dat anderen niets mogen plaatsen, als niemand iets van een ander ziet is er weinig te leren ook.
Ik durf me er nog niet aan te wagen.
Succes ermee.
Als het weer een beetje mee gaat zitten zit ik vanaf zaterdag ook in Luxemburg.
Groet, Arno![]()
Maar Gdp zo te zien heb jij een nieuwere versie dan ik ik heb niet die schroefpennen op de geleiderails ik heb gewoon klemmen die ik los moet draaien en dan met de hand de geleiderail moet verschuivenben zeer benieuwd naar de panos'
En ook of je bij niet-IF (IF (Internal Focussing); bij niet-IF uit- of inschuiven van het voorste deel bij focussering) objectieven rekening moet houden met het stuk dat uitsteekt. Als je scherpstelt op de ene foto en op de volgende het punt verder of dichterbij ligt, zou het nodal punt ook nog wel eens elders kunnen liggen. Dat vraag ik me af.Ik vraag me alleen af gaat dat op voor alle zoomlenzen?
Opgezetfan schreef:De TS heeft het over het misschien aanschaffen van een panoramahead, waarom zou je dan geld gaan besparen op de software? In mijn ogen hoort dat er ook allemaal bij. Als je serieus met fotografie bezig bent ga je toch ook je foto's niet bewerken met Microsoft Paint?Arcsoft panoramamaker. Een goed begin is het halve werk je hebt geen ingewikkelde programma's zoals PTGUI nodig als je je pano hebt gemaakt op de juiste manier (nodalpoint, WB goed, belichting goed overlap goed).
Er zijn toch nog mensen die denken dat je geen panohead nodig hebt? Tuurlijk het kan ook anders, maar als je serieuze pano's wilt maken volstaat "uit het handje" niet meer. Als je bijv.: pano's wilt maken waarbij (zoals al eerder gezegd) objecten dichtbij op staan moet je wel om "the entrance pupil" draaien om geen problemen met stitchen te krijgen.
Tot nu toe (en nu klink ik misschien een beetje arrogant, maar wel de waarheid in mijn ogen) heb ik hier nog geen 1 pano gezien die net zo zijn als die van mij.
Maar kan dat programma(Arcsoft) HDR opnamen aan,ik zie daar op hun site niets van vermeld,het is wel degelijk goedkoper dan PTgui.
Concurrent... concurrent... Laten we het niet zo noemenOpgezetfan schreef:Hee roelof,
Welkom. Jij bent mijn concurrent bij de EXPO(oorthuis fotografie)
Jou tips zijn perfect en heb ook ik al verscheidene keren hier uitgelegd. Jij maakt echter andere panorama's dan dat ik doe. Dus je tip voor gebruik van groothoek is relatief aangezien ik pano's maak vanaf 35 mm (op een D300 wordt dat nog eens ca. 52 mm).
Klik hier voor mijn voorbeelden