Lightroom 4 is uit
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Lightroom 4 is uit
Nadeel, minpunt, whatever.
Voor mij in ieder geval belangrijk om te weten bij mijn evt. overstap naar dit pakket. Daarbij wil ik niet alleen weten wat het kan, maar ook wat het niet kan.
Bedankt voor deze info.
Voor mij in ieder geval belangrijk om te weten bij mijn evt. overstap naar dit pakket. Daarbij wil ik niet alleen weten wat het kan, maar ook wat het niet kan.
Bedankt voor deze info.
Skippy schreef: Lightroom is geen Zwitsers legermes met tig uitklapelementen waarmee alles kan van nagels knippen tot het afzetten van een beknelde arm. Voor sommige (extreme) bewerkingen zul je inderdaad uit moeten wijken naar Photoshop Elements of CS5. Is met bijvoorbeeld NX2 net zo.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Inderdaad Steven, we are aligned....Steven schreef:Dit is een stuk duidelijker en snap nu de nuance. Ik gebruik PS bijna dagelijks maar dat is dan voor grafische vormgeving van bv websites en banners. Ik hoef maar zeer zelden vanuit LR richting PS (Wat overigens subliem werkt) voor bijvoorbeeld een dergelijke bewerking zoals hieronder.We zitten dus op 1 lijn, excuus
Dat is trouwens toevallig dezelfde leiding op de Erasmusburg die ik ook heb weggewerkt in een van mijn foto's.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
hahaha, we verschillen dus ook niet van inzicht... spookyArendV schreef:Inderdaad Steven, we are aligned....Steven schreef:Dit is een stuk duidelijker en snap nu de nuance. Ik gebruik PS bijna dagelijks maar dat is dan voor grafische vormgeving van bv websites en banners. Ik hoef maar zeer zelden vanuit LR richting PS (Wat overigens subliem werkt) voor bijvoorbeeld een dergelijke bewerking zoals hieronder.We zitten dus op 1 lijn, excuus
Dat is trouwens toevallig dezelfde leiding op de Erasmusburg die ik ook heb weggewerkt in een van mijn foto's.

[Back on topic]
Lightroom is naar mijn mening het meest veelzijdige bewerkingsprogramma met hoge kwaliteit. De implementatie van LR naar PS en terug werkt geweldig en vind ik geen probleem.
ff off topic,
Mooi plaatje van de Wip Kip
Toch?
Mooi plaatje van de Wip Kip

DankDaniel123 schreef:ff off topic,
Mooi plaatje van de Wip KipToch?

- gijsmondria
- Forumlid
Ja op die manier clonen bedoel ik, rechte lijn van een brug met een rondstempeltje weghalen is te lastig. Wat mij verder opvalt is dat versie 4 sneller is geworden op mijn 3.5 jaar oude laptop.
Ook ben ik gister eens met oude foto's uit 2009 bezig geweest om ze eens door Lr4 te halen. En het verschil is opmerkelijk. Ruisreductie is een heel stuk beter geworden. Nou weet ik niet precies met welke versie ik in 2009 werkte.
Ook ben ik gister eens met oude foto's uit 2009 bezig geweest om ze eens door Lr4 te halen. En het verschil is opmerkelijk. Ruisreductie is een heel stuk beter geworden. Nou weet ik niet precies met welke versie ik in 2009 werkte.
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Ander vraagje aan iedereen die Lightroom 4 inmiddels aangeschaft hebben.
Doen jullie dat allemaal via de website of is er ook nog een verdwaalde die hem ergens in een winkel heeft aangeschaft?
Doen jullie dat allemaal via de website of is er ook nog een verdwaalde die hem ergens in een winkel heeft aangeschaft?
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Via de website
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Kamiel
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Het kan ook via adobe. Ik heb adobe gebeld en de upgrade besteld. De software was binnen drie dagen gratis thuis afgeleverd. Prima service.
Daniel123 schreef:Ander vraagje aan iedereen die Lightroom 4 inmiddels aangeschaft hebben.
Bij adobe altijd alles via de adobeshop.
Ze houden keurig bij wat je hebt gekocht en jaren later kun je nog je downloads en licentiecodes terugvinden. Super.
Adobe is in dat opzicht de beste die ik heb meegemaakt.
Willem.
- JDPix
- Clublid
- Contacteer:
Ook ik heb hem via Adobe besteld, de fysieke DVD, dus niet gedownload. Hij kwam binnen een paar dagen ergens uit de buurt van Keulen.
Het was een DVD in een hoesje in een doosje in een doosje in een doosje in een doos. Het uitpakken was net zoveel werk als het installeren.
Het was een DVD in een hoesje in een doosje in een doosje in een doosje in een doos. Het uitpakken was net zoveel werk als het installeren.
Groeten, Johan
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
Uiteraard met de clubkorting bij Kamera Express kopen, dan komt de full versie op €116,00 geodkoper kan nietDaniel123 schreef:Ander vraagje aan iedereen die Lightroom 4 inmiddels aangeschaft hebben.

- Kamiel
- Clublid
De perikelen rond LR 4. Hier is alvast een link: http://blogs.adobe.com/lightroomjournal ... ssues.html" onclick="window.open(this.href)return false;
Adobe is hard aan het werk aan de oplossingen.
Groeten,
Kamiel
Adobe is hard aan het werk aan de oplossingen.
Groeten,
Kamiel
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Opvallend grote fouten als je nagaat dat er toch best lang een beta versie in omloop is geweest...