CaptainHook schreef:
Vind nog steeds de orginele Nikkors erg kostbaar, dus dacht ik, laat ik eens zo'n Arsat objectief proberen uit Kiev.
Deze foto's zijn gemaakt met de Arsat MF T/S 80mm:
Afgezien dat de foto's heel aardig zijn, vind ik het effect van tilt hierin wat minder sterk, in de zin dat het nu lijkt dat je met een erg lichtsterk objectief hebt gewerkt, wat vol open gebruikt is.
Overigens dit "verkeerd om" gebruik van tilt om voor- en achtergrond wat meer onscherp te maken komt als handige tool in de nieuw te verschijnen Photoshop CS6 terug:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZUg#t=180s" onclick="window.open(this.href);return false;
(De andere nieuwe tools zijn ook zeer de moeite waard).
Wat me verder opvalt bij de opname van het horloge (gemaakt met een D700) is een relatief sterke perspectivische vertekening alsof een groothoeklens gebruikt zou zijn. Dat perspectief verwacht je eigenlijk niet met een 80 mm brandpunt. Aan de andere kant, perspectief is enkel afhankelijk van het camera standpunt. Omdat het een sterke close-up is, zit je met de camera relatief erg kort op je onderwerp. Al met al had ik toch even een "verkeerde klik" / andere verwachting dan wat er nu uitkomt.
Wat mij, net als RvDam, ook intrigeert is waar je zo'n 80mm Arsat als tilt/shift
met Nikon bajonet vandaan hebt, nieuw of 2e hands?
Hoe ziet het ding eruit, kun je eens een plaatje online zetten.