Dat is onzin. Als je het ene bestand dusdanig bewerkt dat de 'afdrukmogelijkheid' wijzigt kan je dat met het andere bestand ook doen. Idem voor de ruis en scherpte.rbfoto.nl schreef: Juist, en dat geeft dus de werkelijke weergave. Als je gaat afdrukken, bewerk je de foto dusdanig dat de afdrukmogelijkheid ook wijzigt. Interpoleren doe je met software welke daar geschikt voor is, en daarnaast ga je de ruis en scherpte nog herzien.
Ik vind het leuk om te zien dat het wat scheelt, maar het is een vergelijking die niet echt op gaat.
In mijn wereld wordt de afdrukgrootte bepaald door de wensen van de opdrachtgever. Hoewel in een afdruk de verschillen wel iets nivelleren weet ik wel dat er van de getoonde D800 foto een betere afdruk kan worden gemaakt dan van de getoonde D4 foto.rbfoto.nl schreef: Ook op papier is het een wereld van verschil. De eigenschappen van het papier, de inkt en de uiteindelijke bewerking bepalen de afdrukgrootte en het beeld zal heel anders ogen dan deze vergelijking.
Ik weet dat jij een fan bent van die grote camera's, alleen is het wel heel duidelijk dat de D800 een berhoorlijk betere beeldkwaliteit heeft, of je het leuk vind of niet. In ieder geval t/m ISO 6400 (hoger ben ik niet zo in geïnteresseerd).