Reflectie

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Josje

Reflectie

Bericht door Josje » vr mar 16 2012 5:00 pm

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Gister op stap geweest om foto’s te maken, met o.a. deze twee foto’s als resultaat. Graag jullie reactie voor verbeterpunten. Bij de foto’s gaat het om reflectie.

Aangezien ik nog niet zo lang foto’s maak, vroeg ik me af hoe jullie dit nu doen, foto’s maken wel te verstaan.
Trekken jullie er lukraak op uit of zoeken jullie een locatie uit om foto’s te maken.
Hoe vaak trekken jullie er op uit om foto’s te maken?

wdejong
Forumlid
Forumlid

Re: Reflectie

Bericht door wdejong » vr mar 16 2012 5:17 pm

Mooie opnames.
Als mogelijke verbeterpuntjes heb ik twee dingen: het camerastandpunt bij foto 1 zou misschien wat lager kunnen waardoor de bomen nog mooier afsteken tegen de hemel. Bij de tweede foto zou het beeld nog iets pakkender kunnen door hem aan de R zijde wat bij te snijden zodat de huizenrij naar de horizon lijkt te gaan (boom en huis uiterst R er af) of evt door het camerastandpunt iets naar L te verplaatsen (indien mogelijk ter plaatse).
De kleuren van mn opname 1 vind ik erg goed, de kleuren van foto 2 lijken op mijn monitor iets te uitgesproken.
Met vriendelijke groet, Willem

Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Genster » vr mar 16 2012 5:22 pm

Ik sluit me aan bij mijn voorganger, maar vind het zeker geen slechte foto's. Goed gezien! Ik ben wel een liefhebber van dit soor foto's.
Om even op jouw vraag in te gaan: Beiden! Soms kom je zomaar wat moois tegen en soms trek ik er (bij voorkeur met andere forumleden) op uit.
Als je op mijn site http://www.genster.nl kijkt, zie je precies hoe vaak ik er op uit trek :D

Myriad

Bericht door Myriad » vr mar 16 2012 5:40 pm

Mooie foto's Josje!
Kan me vinden in de opmerkingen, behalve de kleuren van foto 2: die vind ik prima!
Wel zou ik foto 2 iets rechter zetten; dat komt de spiegeling ten goede.
Bij foto 1 zou je nog een vierkant uitsnede kunnen overwegen.
Kende je dit verzameldraadje al: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 58&t=36249

Wat betreft foto's maken; ik zoek meestal van te voren een locatie en thema uit wat ik wil gaan fotograferen en zoek daar m'n objectieven bij.
Tot nu toe vaak alleen, maar ben nog wel van plan een paar keer met forum uitstapjes mee te gaan.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » vr mar 16 2012 7:29 pm

Reflectiefoto's blijven het altijd goed doen, ik hou er ook van.
Voor foto 2 zou ik ook nog een keer terug gaan als het windstil is.
Maar een beetje leven in het water is ook niks mis mee hoor. :D

Verder.
Als het straks wat beter weer wordt dan trek ik er op uit met mijn macroobjectief.
Gewoon een eindje wandelen, en zien wat je tegenkomt.
Ooit loop je een uur voor Jan met de korte achternaam :D en heb je geen foto's, en een andere keer schiet je tien mooie in een kwartier tijd !!

Als ik vind dat er een bepaalde specialiteit van de fotografie te weinig beoefend wordt, dan meld ik me aan bij de plaatselijke redactie van een nieuwssite, en doe een evenement, of ik ga naar de plaatselijke manege voor wat opnamens, en zelfs een handbalwedstrijd stap ik zo naar toe b.v.
Gewoon de stoute schoenen aan, en genieten van de vele aspecten die de fotografie in zich heeft.
Wel ga ik altijd alleen, zodat je niemand ophoudt, en zo vrij bent als een vogel om te doen en te laten wat je wil.

Vrgr
Tiny

Josje

Bericht door Josje » vr mar 16 2012 8:21 pm

Dank voor de opmerkingen en tips, zal de tweede foto recht zetten. Genster je trekt en regelmatig op uit zo te zien, mooi foto’s. Zitten er trouwens mensen uit de omgeving van Weert/Roermond op het forum?

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » vr mar 16 2012 8:29 pm

Josje schreef:... Genster je trekt en regelmatig op uit zo te zien, mooi foto’s.
Josje schreef:Zitten er trouwens mensen uit de omgeving van Weert/Roermond op het forum?
Zeker! Zondag 1 april is er zelfs een forum uitstapje in Roermond :D

Josje

Bericht door Josje » vr mar 16 2012 8:36 pm

Zou ik ook mee kunnen? Waar in Roermond?

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » vr mar 16 2012 8:39 pm

Josje schreef:Zou ik ook mee kunnen? Waar in Roermond?

Zeker mag jij mee... :D

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 62&t=38463" onclick="window.open(this.href);return false;

En als je clublid wordt mag je hier ook naar toe. :wink:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 10&t=38676" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. John.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”