Diergaarde Blijdorp

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
DMiller
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Diergaarde Blijdorp

Bericht door DMiller » do mar 22 2012 10:00 pm

Voor mij inmiddels een oudje, maar ik vind hem toch mooi.

De jonge (?) tijger in Blijdorp:
Afbeelding
Z8 | 24-120 f/4 S
D800 | AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR | AF-S 50mm f/1.8D | Micro AF-S 60mm f2.8G | AF-D 105mm 2.0 DC | Helios 44M-5 | Speedlight SB-800
D7000 | AF-S DX 17-55mm f/2.8
flickr

Jaap_van_Ekris

Re: Diergaarde Blijdorp

Bericht door Jaap_van_Ekris » do mar 22 2012 11:52 pm

Mooi scherp beeld. Wat mij een beetje stoort is dat de bladeren voor zijn ogen zitten. Hij kijkt je aan, maar de bladeren maskeren dat een beetje. Mar dat kan ook mijn tik zijn dat ik altijd oogcontact wil :)

Jaap

DMiller
Clublid
Clublid

Bericht door DMiller » do mar 22 2012 11:59 pm

Ik begrijp je kritiek :)

maar dit poesje wilde niet meewerken en het dikke glas maakt het dan ook lastig om een foto zonder die bladeren te nemen helaas... Ik heb een tweede foto die de moeite is, maar die mist een stukje scherpte....

Afbeelding
Z8 | 24-120 f/4 S
D800 | AF-S 70-300 f/4.5-5.6G IF ED VR | AF-S 50mm f/1.8D | Micro AF-S 60mm f2.8G | AF-D 105mm 2.0 DC | Helios 44M-5 | Speedlight SB-800
D7000 | AF-S DX 17-55mm f/2.8
flickr

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » vr mar 23 2012 9:42 am

Ja als dat glas er niet was :lol: ,gezien de omstandigheden prima gedaan.
Lijkt me ook lastig om door zo'n veiligheids glas mooie platen te maken.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » vr mar 23 2012 10:08 am

DMiller schreef:maar dit poesje wilde niet meewerken en het dikke glas maakt het dan ook lastig om een foto zonder die bladeren te nemen helaas... Ik heb een tweede foto die de moeite is, maar die mist een stukje scherpte....
Enorm herkenbaar. Ik fotografeer veel in dierentuinen en dit is wel een van mjn grootste frustraties: optisch gewoon slecht glas nemen voor zo'n mooi verblijf. In Amersfoort hebben ze wel goed glas er in liggen (kun je zelfs onder een hoek fotograferen!) en in Blijdorp en Burgers is het vechten voor scherpte.

Jaap

hillie1965
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door hillie1965 » vr mar 23 2012 11:30 am

Ik ben het met Jaap eens, ik stel altijd scherp op de ogen van het dier. Wil dus als het ware ook oogcontact, net als Jaap.
Misschien is het wellicht verstandig om de volgende keer iets door je knieën te gaan of te kiezen voor een stap naar rechts of links.
En kijken of zijn of haar ogen jou aankijken terwijl je een ander standpunt aanneemt bij het maken van de foto.
Ik probeer ook altijd op dezelfde ooghoogte te zijn dan mijn te fotograferen dier of persoon.

Bij deze foto heb ik een wel hele vreemde houding aan moeten nemen om de vogel mooi op de foto te krijgen.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”