onder de 28mm kan je ook genoeg missen Gerrit...GdP schreef:Ik gebruik voor straatfotografie de Nikkor ED 28-200mm 1:3.5-5.6G.

Lijkt me overigens op zich wel een aardig objectief. Ik sleep in ieder geval veel meer kilo's mee!
onder de 28mm kan je ook genoeg missen Gerrit...GdP schreef:Ik gebruik voor straatfotografie de Nikkor ED 28-200mm 1:3.5-5.6G.
Ik verbaasde me inderdaad al over de antwoorden, als je bedenkt dat de TS zelf twee zoom-objectieven heeft waar de 35mm brandpunt al in zit.Patrick schreef: P.S. Zal ik een stukje van dit draadje af (laten) splitsen? We zijn wel erg off-topic bezig.
Hans Braakhuis schreef:Er is al een AF-S versie, de AF-S 35 f/1,4 G uit 2010.Gideon schreef:Ik zou persoonlijk even wachten.. Helaas is de 35mm f2.0 geen uitblinker in beeldprestaties.. De bokeh is ook lelijk!
Je kunt beter wachten op de AF-S 35mm versie die er aan komt
En volgens meerdere testen is die een stuk beter dan de AF 35 f/2,0 D. Op dit forum heeft Ale mij wel eens verblijdt met schitterende straatopnames met dit objectief.
Kijk zelf eens: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 59&t=36709" onclick="window.open(this.href);return false;
De eerste foto is van Ale met de 1,4 AF-S versie en het is best leuk om snel naar beneden te scrollen tot pagina 4 waar meer foto's van Ale met dit objectief staan. Je ziet dan het verschil in scherpte tussen de AF-S 35 f/1,4 G en alle andere goede bedoelingen heel goed.
In m'n onderzoek naar de kwaliteitsverschillen is de AF-S 35 f/1,4 G een heel punt beter dan de AF 35 f/2,0 D. Het verschil zou nog groter kunnen zijn, maar ook de score van dXo over de AF-S 35 f/1,4 G is meegenomen en daar komt de score op slechts een 7. (27 op een schaal van 10 is 6,9)
De AF 35 f/2,0 D haalt bij dXo een 4,9 omgerekend vanaf 19.
http://www.dxomark.com/index.php/Lenses ... -35mm-f14G" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dxomark.com/index.php/Lenses ... r-35mm-F2D" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog een test: http://www.photographyblog.com/reviews/ ... onclusion/" onclick="window.open(this.href);return false;
En ook Photozone (Stamm) moet je niet missen.
stevenvw schreef:Ik speel met het idee en 35mm vast objectief te kopen. Ik vraag mij nu echter af wat de meerwaarde is, wetende dat ik de 50mm f1.8D reeds heb. Ga ik hiermee een waardevolle aanvulling doen of eerder zinloos.
sidenote: het is voor een D700 en ik heb ook reeds de 24-120 f4 en 16-35 f4.
Ligt eraan van welk merk. Een manuele Zeiss 35mm/2.0 is behoorlijk aan de prijs.Milo schreef: Om 35mm te proberen kan je ook een MF lens kopen, 35mm 2.8 of 2 zijn niet heel prijzig en optisch ook best leuk.
Krek, zo is het. Ik heb een 35mm f2 objectief van Fujinon gekocht. Zat zelfs een geweldige aps-c camera aan vast, de Fujifilm X100. Tweedehands voor minder dan de nieuwprijs van een Zeiss ZF 35mm f2. Valt ook te overwegen voor de originele vragensteller, als het niet persé Nikon hoeft te zijn.Léon Obers schreef:Ligt eraan van welk merk. Een manuele Zeiss 35mm/2.0 is behoorlijk aan de prijs.Milo schreef: Om 35mm te proberen kan je ook een MF lens kopen, 35mm 2.8 of 2 zijn niet heel prijzig en optisch ook best leuk.
Nee, want de TS wil dat combineren met een (Nikon) FX camera, niet met een DX of aps-c camera. Daarin zit nogal wat verschil in gebruikte beeldhoek. Overigens is de kans op een 2e hands Fujifilm X100 erg klein, daar is de camera relatief gezien te kort voor op de markt. De kans dat je een 2e hands Zeiss 35mm/2.0 tegenkomt lijkt me om die reden groter.Skippy schreef:Ik heb een 35mm f2 objectief van Fujinon gekocht. Zat zelfs een geweldige aps-c camera aan vast, de Fujifilm X100. Tweedehands voor minder dan de nieuwprijs van een Zeiss ZF 35mm f2. Valt ook te overwegen voor de originele vragensteller, als het niet persé Nikon hoeft te zijn.
Klopt, ik had het over de MF Nikon 35mm 2.0 en 2.8 welke niet heel erg aan de prijs hoeven te zijn.Léon Obers schreef:Ligt eraan van welk merk. Een manuele Zeiss 35mm/2.0 is behoorlijk aan de prijs.Milo schreef: Om 35mm te proberen kan je ook een MF lens kopen, 35mm 2.8 of 2 zijn niet heel prijzig en optisch ook best leuk.