Overzetten foto's roept vragen op...

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
HenkG
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Overzetten foto's roept vragen op...

Bericht door HenkG » ma mar 26 2012 5:03 pm

Beste mensen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een D300s. Indrukwekkende camera waar ik echt blij mee ben. Ik loop tegen een aantal problemen aan waarop ik nog geen antwoord heb gevonden. De CF-kaart in de eerste sleuf gebruik ik voor opslag van de NEFs. De tweede sleuf voor de JPEGs. Wanneer ik de D300s aansluit op de computer wordt deze (in tegenstelling tot de D70s) niet zichtbaar in de verkenner van Windows. Nikon Transfer 'ziet' alleen de CF-kaart met de NEFs. De SDHC-kaart ziet Transfer niet. Windows geeft na enige tijd in de verkenner een icoontje met een camera waarbij de SDHC-kaart benaderbaar wordt. Alleen staan alle JPEGs er vervolgens dubbel op. Soms met exact dezelfde naam, soms met toevoeging van (1) en dan (2).

Mijn concrete vragen: hoe kan ik zowel de Compact Flash-kaart als de SDHC-kaart zichtbaar maken in Nikon Transfer? Is er een andere manier (zoals bijvoorbeeld met de D70s) waarop de beide kaarten zichtbaar gemaakt kunnen worden in de Windowsverkenner? Hoe kan ik voorkomen dat alle bestanden verdubbeld (ongevraagd gekopieerd) worden?

De handleiding helpt me niet verder. Het doorspitten van de menu's op de camera ook niet. Kunnen jullie me verder helpen?

Met vriendelijke groet,

Henk

Haket
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Overzetten foto's roept vragen op...

Bericht door Haket » ma mar 26 2012 6:19 pm

Hallo Henk,
Als ik downlaod via VieuwNX 2 en vandaar uit transfer aanklik komt een vak D300s in beeld.
Als je daar op klikt kun je kiezen uit sleuf 1 (bij mij ook NEF) en 2 (Jpeg(. Dat werkt perfect.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma mar 26 2012 7:28 pm

Dubbel JPG een bekend probleem:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=35073" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 17&t=29064" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=26193" onclick="window.open(this.href);return false;

Stop kaartjes in een cardreader, heb je geen probleem.
Vriendelijke groet, Léon Obers

HenkG
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door HenkG » ma mar 26 2012 7:40 pm

@ Hans: bedankt voor je snelle reactie. Ik heb gelijk een testje uitgevoerd en vooralsnog lijkt dat goed te gaan...

@ Leon: dank. Ik had al gezocht doch blijkbaar op de verkeerde wijze. Ik heb de aangegeven topics gelezen. Zal een cardreader aanschaffen... Het leek mij ook eerder een softwareprobleem dan een probleem van de camera...

Groet,

Henk

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”