Hoi Martijn,
Zoals je al aangeeft is het een poging tot HDR en alle begin is moeilijk, maar de stap nemen om het te proberen is al een compliment waard.
Allereerst wil ik je meegeven dat je je vooraf moet afvragen of het maken van een HDR een toegevoegde waarde voor een foto is.
Vaak (zeker niet altijd!) heb je bij het maken van foto's in een buitenomgeving een hoog dynamisch bereik in de foto. In zo'n geval heeft het maken van een HDR foto eigenlijk weinig tot geen toegevoegde waarde.
In het geval van jou foto's, denk ik dat de foto's beter geslaagd waren als je ze niet om had gezet naar HDR.
Ik wil je dan ook graag een tip geven om in een volgende situatie een HDR poging te doen en daarbij hoef je nog niet eens voor de deur uit.
Zet je camera eens op statief in je woonkamer en fotografeer eens vanuit je woonkamer bijvoorbeeld je hal of keuken in (op de foto komt dan een stuk woonkamer en een stuk van de hal/keuken te staan).
Vanuit deze situatie kun je gaan proeven aan het maken van HDR en het experimenteren met Photomatix en zul je zien dat dit een beter resultaat geeft als dat je buiten gefotografeerd hebt.
Misschien heb je ook wat aan de volgende link:
http://www.digitalhdr.com/nl