Ja 33 jaar geleden viel ik ook al voor die ogen...

Inderdaad de verkeerde bewerking. Het licht is misschien wel hard, maar op zichzelf helderheden binnen het histogram kloppen wel (met wat meer nadruk op het rode kanaal). Jij verlaagt het contrast in die zin dat je het allemaal "grijzer" gaat maken. Dat is niet de juiste aanpak.ArendV schreef: Wel vind ik het jammer dat het contrast door het flitsen erg hoog is en ook lijkt de kleur te geel.
Ik heb even snel wat aanpassingen gedaan en ben absoluut niet ervaren in het nabewerken van portretten - anderen op het forum hier kunnen dit veel beter - maar dit geeft misschien een idee wat ik bedoel.
Bedankt Léon voor de aanvulling.Léon Obers schreef:Het kan nog zachter, maar daarmee komt het misschien teveel van het origineel af te staan.
Misschien is het mogelijk om die tips niet gelijk bij binnenkomst uit te wisselen, ik wil er graag met mijn flaporen bij staan.Arthur Mol schreef:Ik ben om die reden eens op zoek gegaan naar een lang snoer voor de SB600 maar ben er nog niet aan toegekomen. Wellicht dat je me woensdag een paar tips kan geven.
Arthur Mol schreef:Ik herken jouw tandjes en flappies wel als je lijkt op je avatarWe zullen op je wachten!