Nieuw: D800 en D800E
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nieuw: D800 en D800E
Ach. Ik was niet eens van plan om er 3000 euro voor te betalen. Laat staan 3500 euro. Ik kan niet voor anderen beslissen maar als niet professional gaat mij dat echt te ver. Daar komt bij dat ik de komende tijd erg zuinig met de centjes zal moeten zijn want naar 70% terugvallen komt hard aan. Het is al lastig genoeg met twee koters op de middelbare school....
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Geen fout.flitslicht schreef:Hmm, hij is daar nu duurder dan de E versie. Overal anders is de prijs gewoon hetzelfde. Lijkt me een fout van de winkel.
Camera.nl - Foto Klein - zet wel vaker (niet altijd, maar wel vaak) een absurde prijsverhoging neer zolang hun voorraad van een artikel en die van de meeste andere winkels op nul staan. Je kunt er allerlei redenen voor verzinnen, maar niet één die me echt slim lijkt.

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Delete
Laatst gewijzigd door CedricV op za aug 25 2012 6:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Kennelijk is er nogal wat verwarring over prijzen bij Nikon zelf wat dan weer doorloopt naar leveranciers, waardoor je van alles tegenkomt.JaapV schreef:Geen fout.flitslicht schreef:Hmm, hij is daar nu duurder dan de E versie. Overal anders is de prijs gewoon hetzelfde. Lijkt me een fout van de winkel.
Camera.nl - Foto Klein - zet wel vaker (niet altijd, maar wel vaak) een absurde prijsverhoging neer zolang hun voorraad van een artikel en die van de meeste andere winkels op nul staan. Je kunt er allerlei redenen voor verzinnen, maar niet één die me echt slim lijkt.![]()
www.dpreview.com meld daar speciaal een bericht over: http://www.dpreview.com/news/2012/03/26 ... price-rise" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
Toch is dit maar het halve verhaal Leon. Er is ook in andere landen wat loos met de prijzen.
Over de grens in Duitsland krijgen mensen na hun bestelling ook te horen dat de prijs is gestegen. Bedrijven weten dat de aanvoer mondjesmaat zal zijn de komende drie maanden. Dat aantal dat ze gegarandeerd krijgen van de importeur ,verkoopt men bewust met hogere marges. Het is slechts wachten op het moment dat internetverkopers het overnemen. Ik ken zelf één zaak in Duisburg die zijn klanten bewust belazerd met de prijs. De eerste bestellers (tegen de lage prijs) krijgen te horen dat de camera er nog niet is. Maar drie mensen hebben de camera wel gekregen ...tegen een verhoogde prijs van 350 euro (D800) tot 600 euro (D4). Gelukkig kost dit klandizie want de complete fotoclub heeft alle bestellingen bij het bedrijf demonstratief gecanceled en een protestbrief geschreven naar de importeur. Niet dat het wat helpt...
Over de grens in Duitsland krijgen mensen na hun bestelling ook te horen dat de prijs is gestegen. Bedrijven weten dat de aanvoer mondjesmaat zal zijn de komende drie maanden. Dat aantal dat ze gegarandeerd krijgen van de importeur ,verkoopt men bewust met hogere marges. Het is slechts wachten op het moment dat internetverkopers het overnemen. Ik ken zelf één zaak in Duisburg die zijn klanten bewust belazerd met de prijs. De eerste bestellers (tegen de lage prijs) krijgen te horen dat de camera er nog niet is. Maar drie mensen hebben de camera wel gekregen ...tegen een verhoogde prijs van 350 euro (D800) tot 600 euro (D4). Gelukkig kost dit klandizie want de complete fotoclub heeft alle bestellingen bij het bedrijf demonstratief gecanceled en een protestbrief geschreven naar de importeur. Niet dat het wat helpt...
- Léon Obers
- Forumlid
Ook internetverkopers zijn afhankelijk van aanvoer en wellicht gespreide levering door Nikon aan leveranciers.lock schreef:Dat aantal dat ze gegarandeerd krijgen van de importeur ,verkoopt men bewust met hogere marges. Het is slechts wachten op het moment dat internetverkopers het overnemen.
Dat er bewust hogere winstmarges worden genomen, tja dat is nu eenmaal de marktwerking in vraag en aanbod. Niks meer als gebruikelijk.
Of het belangrijk is te delen..? Op het net kwam ik het volgende tegen over de D800. En kan een aankomend koper meteen hierop letten.
https://tweakers.net/nieuws/80971/gebru ... 0-lcd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Jeroen
https://tweakers.net/nieuws/80971/gebru ... 0-lcd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Jeroen
Hmmm... dat kon bij mij weleens het geval zijn. Had ook af en toe het idee dat de automatische helderheid van de display niet altijd goed ging. Maar vandaag niet opgevallen. Nog eens even gaan spelen. 

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Wel weer vreemd dat Nikon Nederland weer nergens vanaf weet. Dat was bij de D7000 ook het geval. Toen hadden ze nog nergens van gehoord toen ik ter sprake bracht dat ik niet de eerste was. In die tijd waren er alleen hier op het forum al zeker 5 a 10 mensen voor mij die voor hetzelfde euvel naar NSP waren geweest
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
-
- Forumlid
Dat is standaardprocedure. Alleen als Nikon Japan aangeeft dat er een probleem is, dan kunnen ze het probleem bevestigen. Zelfs als ze het probleem niet kennen... Maar over het donkere live view beeld heb ik gelezen. Zetje hem in A of S, dan is het probleem opgelost.Giso schreef:Wel weer vreemd dat Nikon Nederland weer nergens vanaf weet. Dat was bij de D7000 ook het geval. Toen hadden ze nog nergens van gehoord toen ik ter sprake bracht dat ik niet de eerste was. In die tijd waren er alleen hier op het forum al zeker 5 a 10 mensen voor mij die voor hetzelfde euvel naar NSP waren geweest
Een groen scherm heb ik niet gezien maar dat kan ook bijna niet anders met die bakken kunstlicht.
Laatst gewijzigd door lock op do mar 29 2012 9:35 am, 2 keer totaal gewijzigd.
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik heb gisteren redelijk de camera onder handen gehad. De foto's staan hier: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=38944
Er vallen me een paar dingen op m.b.t. tot het gebruik van Liveview:
1. als je Liveview gebruikt kun je weinig foto's maken totdat de batterij op is. Ik kon er circa 170 maken.
2. Live view kan moeilijker scherpstellen in het donker.
3. live view werkt trager.
Met deze puntjes kan ik overigens mee leven. het is wel iets om in het achtehoofd te houden.
Er vallen me een paar dingen op m.b.t. tot het gebruik van Liveview:
1. als je Liveview gebruikt kun je weinig foto's maken totdat de batterij op is. Ik kon er circa 170 maken.
2. Live view kan moeilijker scherpstellen in het donker.
3. live view werkt trager.
Met deze puntjes kan ik overigens mee leven. het is wel iets om in het achtehoofd te houden.
- Léon Obers
- Forumlid
Punten die ook al zo waren bij eerdere camera's met LiveView, dus weinig opvallend of afwijkend in het gebruik.
Met live view aan de computer vast haal ik toch wel 4 uur met één batterij op de D5000 en D300. Aantal opnames weet ik zo even niet maar toch een stuk meer dan 170. Maar dan stat het schermpje natuurlijk uit.
@woudew; herken het mindere scherpstellen niet. Batterijverbruik zal best meer zijn in Lv, maar vind het tot nu toe niet problematisch.
Nog even over de monitorkleur; zowel in Lv als bij het terugzien van beelden kan je de wit- resp. kleurbalans instellen. Zo zou je het mogelijk kunnen oplossen.
Nog even over de monitorkleur; zowel in Lv als bij het terugzien van beelden kan je de wit- resp. kleurbalans instellen. Zo zou je het mogelijk kunnen oplossen.