Wat heb ik fout ingesteld

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
wdejong
Forumlid
Forumlid

Re: Wat heb ik fout ingesteld

Bericht door wdejong » do mar 29 2012 1:19 pm

Daniël schreef:2e update:
1e, mis hier contrast. Hij is nu flets. Dit is niet makkelijk aan te passen in je camera. Gewoon via bewerking software gebruiken
Nog een toevoeging mijnerzijds. Naast contrast is het altijd ook goed om bij de compositie op te letten dat de horizon klopt (het water loop nu weg naar L ;) ); en of de bovenkant van je onderwerp niet vreemd wordt afgesneden. De foto was m.i. mooier geweest als de boomtoppen er op hadden gestaan. In het water zie je de toppen wel.
Met vriendelijke groet, Willem

Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100

wopper
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door wopper » zo apr 01 2012 8:02 pm

Heren bedankt voor jullie info.

Vandaag een uurtje op het JABA circuit rond gelopen en ook een aantal plaatjes gemaakt. Hieronder een tweetal hiervan. Om daar een fatsoenlijke compositie te kiezen is niet zo gemakelijk, het gaat zich om de kwaliteit van de foto.

F.1
Afbeelding
F.2
Afbeelding
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift

Bouwmachineweb.com

wdejong
Forumlid
Forumlid

Bericht door wdejong » ma apr 02 2012 4:01 pm

sommige situaties maken het idd lastig een mooie compositie te maken. Een groothoek helpt dan vaak, dan kan je heel dicht op je onderwerp gaan zitten, krijg je bijzondere perspectieven en daarmee soms verrassend leuke resultaten.
Andere optie bij je voorbeelden is om je op details te richten van het onderwerp. Door met je 70-200mm details er uit te lichten en te fotograferen met grote diafragmaopening waardoor de omgeving vervaagd, krijg je ook spannendere beelden.

Verder zijn deze foto's zo te zien goed scherp en prima belicht. Het onderwerp springt er alleen nog niet echt uit (foto 2 meer dan foto 1 overigens). Misschien heb je nog wat aan bovenstaande tips (NB het kan natuurlijk ook nog heel anders, dit zijn alleen zo mijn ideeen bij je foto's).
Met vriendelijke groet, Willem

Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”