D7000 monitor valt uit
- sanderpeters
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
D7000 monitor valt uit
Beste Nikon gebruikers,
5 maanden geleden ben ik overgestapt van de D40 naar de D7000. De eerste 4 maanden was ik ontzettend blij met mijn aankoop, maar de laatste maand is er een probleem ontstaan. De monitor begint af en toe heftig te flikkeren. Dit duurt een seconde of 5 en dan valt de monitor uit. Het bedieningspaneel reageert vervolgens wisselend. Of deze valt ook helemaal uit, of deze blijft aan zelfs wanneer ik de camera uitzet.
Het probleem is opgelost wanneer ik de camera een tijd lang uitzet. Zo kan ik tot nu toe de volgende dag weer naar hartelust fotograferen. Echter heb ik tot nu toe 2 opdrachten eerder dan gepland moeten afbreken, omdat de camera onbruikbaar werd. Natuurlijk ben ik al terug geweest naar de winkel, maar op dat moment functioneert de camera goed. Er wordt mij dan ook gezegd dat de camera wel kan worden opgestuurd, maar dat men bij Nikon dit probleem waarschijnlijk niet gaat vinden en dat de camera dan, na een week of 6 wachten, wordt teruggestuurd zonder dat er iets aan is gedaan.
Kent iemand dit probleem of kan iemand mij adviseren wat te doen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Sander
5 maanden geleden ben ik overgestapt van de D40 naar de D7000. De eerste 4 maanden was ik ontzettend blij met mijn aankoop, maar de laatste maand is er een probleem ontstaan. De monitor begint af en toe heftig te flikkeren. Dit duurt een seconde of 5 en dan valt de monitor uit. Het bedieningspaneel reageert vervolgens wisselend. Of deze valt ook helemaal uit, of deze blijft aan zelfs wanneer ik de camera uitzet.
Het probleem is opgelost wanneer ik de camera een tijd lang uitzet. Zo kan ik tot nu toe de volgende dag weer naar hartelust fotograferen. Echter heb ik tot nu toe 2 opdrachten eerder dan gepland moeten afbreken, omdat de camera onbruikbaar werd. Natuurlijk ben ik al terug geweest naar de winkel, maar op dat moment functioneert de camera goed. Er wordt mij dan ook gezegd dat de camera wel kan worden opgestuurd, maar dat men bij Nikon dit probleem waarschijnlijk niet gaat vinden en dat de camera dan, na een week of 6 wachten, wordt teruggestuurd zonder dat er iets aan is gedaan.
Kent iemand dit probleem of kan iemand mij adviseren wat te doen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Sander
D850, D800, SB-600
Nikkors: 24-70 f/2.8, 50mm f/1.4G, 105mm f/2.8G VR micro, 70-200 f/2.8, Tamron 15-30 f/2.8
Nikkors: 24-70 f/2.8, 50mm f/1.4G, 105mm f/2.8G VR micro, 70-200 f/2.8, Tamron 15-30 f/2.8
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D7000 monitor valt uit
Hiervoor is maar één oplossing: Terug naar de winkel waar je het toestel gekocht hebt.
Typisch geval van garantie.
Typisch geval van garantie.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Sander,
Welkom op dit forum.
Tips:
-probeer precies te omschrijven wat er gebeurt.
-mail nikon via http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; met de verschijnselen en de vraag of zij dat herkennen
-ga naar Nikon Service in Beverwijk, dat zijn de experts voor Nederland.
Groeten, GIjs
PS volgens mij kan het een kleinigheid zijn, maar electrische problemen kunnen lastig zijn als ze niet reproduceerbaar zijn.
Welkom op dit forum.
Tips:
-probeer precies te omschrijven wat er gebeurt.
-mail nikon via http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; met de verschijnselen en de vraag of zij dat herkennen
-ga naar Nikon Service in Beverwijk, dat zijn de experts voor Nederland.
Groeten, GIjs
PS volgens mij kan het een kleinigheid zijn, maar electrische problemen kunnen lastig zijn als ze niet reproduceerbaar zijn.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Hasselbox
- Forumlid
- Contacteer:
1 Accu er tien tellen uit halen. Helpt het niet? dan:
2 Resetten. Helpt het niet? Dan:
3 Firmware update.
Als dat ook niet helpt, idd naar Beverwijk.
2 Resetten. Helpt het niet? Dan:
3 Firmware update.
Als dat ook niet helpt, idd naar Beverwijk.
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb ook zo'n typische klacht gehad met mijn D700. Twee keer terug naar Beverwijk: die konden de storing niet reproduceren....
Op een gegeven moment had ik mijn camera weer in storing en toen heb ik met een klein videocameraatje de storing gefilmd. Op het filmpje ook laten zien dat er niets meer reageerde. Dit filmpje heb ik toegezonden naar Beverwijk en is toen in overleg met mij een oplossing gevonden.
WEllicht is dat een tip?
Op een gegeven moment had ik mijn camera weer in storing en toen heb ik met een klein videocameraatje de storing gefilmd. Op het filmpje ook laten zien dat er niets meer reageerde. Dit filmpje heb ik toegezonden naar Beverwijk en is toen in overleg met mij een oplossing gevonden.
WEllicht is dat een tip?
click voor mijn foto's op flickr.
-
- Clublid
Dat klinkt nogal raadselachtig Jolanda. Ik neem aan dat het technische probleem niet werd opgelost ????Jolanda schreef:..... en is toen in overleg met mij een oplossing gevonden.
Groet.
Jan (van Yuul)

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
-
- Forumlid
- sanderpeters
- Clublid
Bedankt allemaal voor de reacties! Van de genoemde tips heb ik bijna alles al geprobeerd. Het probleem filmen kan mogelijk een oplossing zijn. Dan kan ik in ieder geval duidelijk onderbouwen wat er gebeurd.
Afgelopen vrijdag viel de camera dus weer uit en zoals verwacht functioneert alles vandaag weer prima. Totdat de volgende storing optreedt... En laat ik daar nou erg onzeker van worden. Het zal dus wel Beverwijk worden. Ik zal ze maandag eerst eens bellen.
Afgelopen vrijdag viel de camera dus weer uit en zoals verwacht functioneert alles vandaag weer prima. Totdat de volgende storing optreedt... En laat ik daar nou erg onzeker van worden. Het zal dus wel Beverwijk worden. Ik zal ze maandag eerst eens bellen.
D850, D800, SB-600
- sanderpeters
- Clublid
De D7000 is terug! De aperture control unit is vervangen. Snelle reparatie door Nikon en hopelijk zijn de problemen nu voorbij. Ik ben in ieder geval net op tijd klaar om het bezoek van de Koningin aan mijn woonplaats volgende week vast te leggen!
D850, D800, SB-600