Vraag D7000
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Vraag D7000
Mooie set. Veel plezier ermee gewenst.
En die grip? Heb je hem echt nodig?
Met een reserve batterij heb ik meer dan genoeg.
En die grip? Heb je hem echt nodig?
Met een reserve batterij heb ik meer dan genoeg.
Ik heb ook de tamron 50-200 2,8 erbij gekocht
De grip vind ik lekker ligt ie beter in me hand
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Groot gelijk heb je, meteen die dikke telezoom erbij.Texelaar schreef:Ik heb ook de tamron 50-200 2,8 erbij gekocht
Alleen niet te dicht op de brand staan hè met die 17-50mm. Met een groothoek wil je nog wel eens dicht op het onderwerp kruipen.
Succes met je nieuwe fotografische aankopen iid!
Dank voor je reactie.blackMTF schreef:Groot gelijk heb je, meteen die dikke telezoom erbij.Texelaar schreef:Ik heb ook de tamron 50-200 2,8 erbij gekocht
Alleen niet te dicht op de brand staan hè met die 17-50mm. Met een groothoek wil je nog wel eens dicht op het onderwerp kruipen.
Succes met je nieuwe fotografische aankopen iid!
Als me tonen warm worden doe ik een stapje terug.
gr Marrcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Nu heb ik over d7000 een vraagje en ik kan het niet vinden in het menu , heb ook al gezocht ht boekje..
Bij de E1 kon je middelpunt en gemidddeld en links, rechts een positie opgeven waar ie op scherpsteld.
Nu heb je bij de d7000 meerder scherpstel punten maar kan ik hem ook scherp stellen op 1 punt in de midden?????
gr MArcel
Bij de E1 kon je middelpunt en gemidddeld en links, rechts een positie opgeven waar ie op scherpsteld.
Nu heb je bij de d7000 meerder scherpstel punten maar kan ik hem ook scherp stellen op 1 punt in de midden?????
gr MArcel
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ja. AFS selecteren en dan singlepoint. Dit scherpstelpunt kun je vanuit het midden met de multiselector verschuiven over de scherpstelpunten. Als je dan vervolgens weer op OK klikt verspringt het AF punt weer naar het midden.
De AF-A stand moet je direct verbannen, want die doet eigenlijk net nooit wat je wilt. Je kunt het beste beperken tot AF-S en AF-C.
De AF-A stand moet je direct verbannen, want die doet eigenlijk net nooit wat je wilt. Je kunt het beste beperken tot AF-S en AF-C.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
Waar moet ik dat selecteren??Giso schreef:Ja. AFS selecteren en dan singlepoint. Dit scherpstelpunt kun je vanuit het midden met de multiselector verschuiven over de scherpstelpunten. Als je dan vervolgens weer op OK klikt verspringt het AF punt weer naar het midden.
Want wat ie nu doet is als ik scherpstel meerdere punten laten zien en dan blijft er 1 over en das niet altijd de midden vaak de zijkant van de punten???
Kan ik hem dan ook vast zetten dat ie de altijd pakt?
bvd Marcel
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Aan de voorkant naast de lensmount zit een schakelaartje met een drukknopje erin. Dit knopje druk je in en dan draai je aan de stelschijf aan de achterkant van de camera. Op het bovenste schermpje zie je de AF instelling veranderen van AF-A naar AF-S en AF-C. Als je het knopje in druk en je draai aan de voorste stelschijf verander je het AF veldkeuze van single naar 9,21 of alle velden en 3D.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
Giso dank voor je reactie nu snap ik hem .Giso schreef:Aan de voorkant naast de lensmount zit een schakelaartje met een drukknopje erin. Dit knopje druk je in en dan draai je aan de stelschijf aan de achterkant van de camera. Op het bovenste schermpje zie je de AF instelling veranderen van AF-A naar AF-S en AF-C. Als je het knopje in druk en je draai aan de voorste stelschijf verander je het AF veldkeuze van single naar 9,21 of alle velden en 3D.
Vanmiddag foto`s gemaakt maar de scherpteunten vlogen van links naar rechts. Nu kan ik hem in de midden vast zetten en dan kan ik wel gericht focussen op een onderwerp. Ik wou tusseneen tuinwal en daarboven prikeldraad door een lammetje dat in de wei lag op de foto zetten tusen eht draad en de wal maar de focus pakte steeds de wal of het prikeldraad op de voorgrond vandaar was mijnn vraag ik kwam er niet uit bvd
Marcel texel
Vandaag eens de gebruiksaanwijzing door gelezen en kom er achcter dat er een hoop dubbele info in staat . maar dat geeft niet het maakt het wel duidelijker.
En dat je camera als hoofdflitser kan indtellen en de sb910 gewoon op de vloer kan zetten en aansturen is helemaal werelds mooi voor buitenfotografie
gr Marcel
En dat je camera als hoofdflitser kan indtellen en de sb910 gewoon op de vloer kan zetten en aansturen is helemaal werelds mooi voor buitenfotografie
gr Marcel
welke instelling is de beste , ik het RGB en Adobe RGB ??? bvd Marcel
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Dat licht eraan wat je wilt.Texelaar schreef:welke instelling is de beste , ik het RGB en Adobe RGB ??? bvd Marcel

Zolang je in raw fotografeert, maakt het niet uit, voor publicatie op internet is sRGB het beste, voor de meeste afdrukcentrales ook.
Voor de rest is AdobeRGB de grotere kleurruimte.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
In elements 9 kan je ze zo omzettenmet een druk op de knop .Roelof schreef:Dat licht eraan wat je wilt.Texelaar schreef:welke instelling is de beste , ik het RGB en Adobe RGB ??? bvd Marcel
Zolang je in raw fotografeert, maakt het niet uit, voor publicatie op internet is sRGB het beste, voor de meeste afdrukcentrales ook.
Voor de rest is AdobeRGB de grotere kleurruimte.
IK twijfel of dat dan niet te veel achteruitgaat in de kwaliteit
anders schiet ik ze in RGB ivm me site en als er eeneen adobe nodig is zet ik hem om?
.
gr Marcel
En dan heb ik nog een vraag. Ik heb mijn iso op 100 gezet vanmiddag en dan maak ik op S een fotoen kijk in de exif en dan zie ik bv iso 400 staan klopt dat? terwijl ik hem op 100 heb gezet?
gr Marcel
gr Marcel
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Dat is eigenlijk verkeerd, omdat AdobeRGB de grootste kleurruimte is, sRGB is daar een subset van.Texelaar schreef:anders schiet ik ze in RGB ivm me site en als er eeneen adobe nodig is zet ik hem om?
Als je voornaamste toepassing je site is, dan is sRGB misschien voor de hand liggender.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.