Graag zou ik van jullie opbouwende commentaren/kritiek lezen.
Al vast heel veel dank.
Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Bedankt, wat betreft de scherpstelling, dat idee had ik ook al...de camera stond op A, AF-C en focus totaal open.a vgastel schreef:netjes weet uit ervaring dat het niet makklijk is op deze pasar.
maar het lijkt me foto 4 niet helemaal scherp mis het ook bij de andere het is net of je scherpstelpunt ergens ligt waar hij niet moet zijn.
Verder lijkt foto 2 iets te licht
MAAR HET IS EEN NETTE SERIE.

Patrick schreef:Mijn punt van kritiek: je instellingen kloppen niet!
Eerste foto bijvoorbeeld: Sluitertijd: 1/2500s • Diafragma: f/4.0 • ISO: 3200
Prima dat de D7000 goed met hogere ISO waarden uit de voeten kan, maar je moet het natuurlijk alleen doen indien nodig! Met 1/2500ste schieten is natuurlijk niet nodig! Je had dit makkelijk met ISO 400 of 800 kunnen schieten. Je had ook eventueel kunnen kiezen voor een iets kleiner diafragma; wijd open is optisch gezien meestal niet de beste keuze.
Verder vind ik de donkere delen op de dames te overheersend/te hard. Ik weet niet of je dat op een of andere manier nog kan corrigeren...

Galloper schreef:Aangezien deze dames niet als een gek over het podium staan te springen kun je qua sluitertijd behoorlijk naar beneden.
Ik zet de scherpstelstand op AF-A, AF-Veldstand op Enkelpunt en de lichtmeting op Spot. Indien de verlichting voldoende is kom ik met leuke plaatjes thuis.
Gisteren was het een slecht verlicht podium met rode lampen...

Nee ergens anders, maar vergelijkbaar. Alleen had ik 4 bandleden voor me die niet van plan waren netjes stil te staan. Zelfs de drummer nietcarinadumais schreef:Galloper schreef:Aangezien deze dames niet als een gek over het podium staan te springen kun je qua sluitertijd behoorlijk naar beneden.
Ik zet de scherpstelstand op AF-A, AF-Veldstand op Enkelpunt en de lichtmeting op Spot. Indien de verlichting voldoende is kom ik met leuke plaatjes thuis.
Gisteren was het een slecht verlicht podium met rode lampen...
Thanks, ik ga dat morgen eens uitproberen! Was jij er gisteren dan ook!