Dat is ook de reden dat ik zeg "als je als fotograaf tevreden bent met het bereik" Persoonlijk vind ik 14mm op DX ruim zat en de 14-24 heeft dan nauwelijks gebogen lijnen die overigens in nabewerking helemaal weg te poetsen zijn. Ik had met mijn 16-85 op 16mm veel meer last. Het is dus heel persoonlijk.Patrick schreef:Ik roep al jaren dat ik de 14-24 niet groothoekig genoeg vind op een DX camera. Hoe goed dat ding ook is, want dat is ie, het objectief komt niet voldoende tot z'n recht op een DX camera. Ik heb nog reden gezien om mijn mening te herzien. Zeker nu er steeds meer objectieven komen die beginnen op 10, 11 of 12mm. Of zelfs 8mm met de Sigma 8-16. Dat is echt een gigantisch verschil t.o.v. 14mm.
Gouden trio op DX
Re: Gouden trio op DX
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Een en ander aandachtig gelezen in dit draadje.
Wat me niet duidelijk werd is: Wat is de definitie van Het gouden trio?
En moet dat niet zijn: Wat zijn voor jou werk de 3 meest belangrijke objectieven en waarom zijn ze dat?
Als je het op die wijze benadert, levert het informatie waar anderen mogelijk ook nog wat aan hebben. (Denk ik)
Mogelijk zit ik er ook helemaal naast omdat ik de definitie niet ken. :mrgreen:
En moet dat niet zijn: Wat zijn voor jou werk de 3 meest belangrijke objectieven en waarom zijn ze dat?
Als je het op die wijze benadert, levert het informatie waar anderen mogelijk ook nog wat aan hebben. (Denk ik)
Daar heb je wel gelijk in uiteraard... Inmiddels is de naam van deze 3 objectieven nu eenmaal wereldwijd bekent als "The Trinity" hier in het nederlands "Gouden Trio" genoemd... Ooit is er ergens een met deze benaming begonnen en weet je daar de geschiedenis niet van te vertellen. Ik kan wel begeijpen waarom deze 3 objectieven deze "eervolle" vermelding hebben gekregen... Het is het onderdeel van het allerbeste Nikon glas , sluit elkaar naadloos aan en word door velen als "all that you need" bestempeld... Ook dat is maar een relatief begrip uiteraard.Hasselbox schreef:Een en ander aandachtig gelezen in dit draadje.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wellicht wat dubbel, maar het gaat dus om de AFS 14-24 f/2.8, AFS 24-70 f/2.8 en AFS 70-200 f/2.8 VR II. Althans, tot er een (nog betere) opvolger komt van een van de drie. Het is in ieder geval een trio dat door de tijd heen verandert. Volgens mij was het vroeger de 17-35, 28-70 en 80-200, allen f/2.8.
Ik zou dit trio graag nog aangevuld zien met een AFS 105mm f/2.8 micro VR. En natuurlijk een AFS 200-400 f/4 VR. Maar die laatste is erg groot en kost veel geld. Die laten we gemakshalve maar weg.
Ik zou dit trio graag nog aangevuld zien met een AFS 105mm f/2.8 micro VR. En natuurlijk een AFS 200-400 f/4 VR. Maar die laatste is erg groot en kost veel geld. Die laten we gemakshalve maar weg.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Mijn gouden trio:
Tokina 12-24mm f4
Tamron 17-50mm f2.8
Nikon 70-200mm f2.8 (helaas VRI en geen VRII)
Groetjes George
Tokina 12-24mm f4
Tamron 17-50mm f2.8
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Prima keuze op DX!George Fennes schreef:Mijn gouden trio:
Tokina 12-24mm f4
Tamron 17-50mm f2.8