Vind het een mooi verhaal. En het valt compleet in duigen als jij voor een wand met 20 toestellen staat waarvan er 1 4K of sterker nog 8K (Ultra HD) tussen hangt. Die pik je er zo uit, zelfs op 8 meter afstand. Het detail dat b.v. een RED camera vastlegt en vervolgens weergegeven kan worden op een dergelijk toestel is vele malen groter dan de huidige media.
De term marketingpraat viel bij het verschil tussen DVD en Blu-Ray als drager, 720p en 1080p ook al en zie wat daarvan is gekomen. Het plaatje dat je post verwijs ik naar het land der fabelen omdat de kwalitiet van ogen nu eenmaal verschilt. Zo ziet de gemiddelde persoon van boven de 65 het verschil tussen een DVDtje of een Native 1080p HD film op blu-ray niet of nauwelijks. Zelfs niet op een afstand van 4 meter.
Daar waar jij mij beschuldigd van het geloven in marketingpraat wil ik jou het volgende vragen? Ben jij iemand die gelooft in staafdiagrammen en camera tests in bijna laboratorische omgevingen met blacktraps, grijskaarten etc, of geloof je meer in wat je zelf waarneemt? Ik heb dus uiteindelijk helemaal niets met staafdiagrammen etc, ik neem ze ter harte en laat de informatie bezinken om vervolgens met eigen ogen waar te nemen of dergelijke informatie ook klopt.
Een Blu-raytje kan momenteel in dual layer 50GB aan data bevatten en er is aleen variant met 4 lagen en 100GB ontwikkelt, ik maak me over opslag dus geen zorgen. Daarnaast zul je best wel begrijpen dat als de 4K of 8K toestellen op de markt komen, de hele keten gaat opschalen.
Als laatste vraag ik me af op welke resolutie je monitor staat als jij achter je PC zit op minder dan een meter van je beeldscherm? Zet hem even op die resolutie, corresponderend met het diagram dat je post. Hoger is niet nodig naar het schijnt?
@leon
Ik ben erg onder de indruk van je link naar dat 8K scherm, die wil ik wel aan de muur hebben hangen