Blijdorp 03-04-2012

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
GdP

Re: Blijdorp 03-04-2012

Bericht door GdP » za apr 07 2012 11:51 pm

---
Laatst gewijzigd door GdP op di apr 10 2012 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo apr 08 2012 8:32 am

Zo simpel kan het zijn he :wink:
Netjes uitgelegd
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » zo apr 08 2012 8:46 am

Bedankt. De foto's had ik nog helemaal niet nabewerkt ;)
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo apr 08 2012 8:50 am

EdwinKort schreef:Bedankt. De foto's had ik nog helemaal niet nabewerkt ;)
Zet ze dan bij ter beoordeling. :(
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » ma apr 09 2012 12:19 am

...............
Laatst gewijzigd door ruud op ma apr 09 2012 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Steven

Bericht door Steven » ma apr 09 2012 12:36 am

Daniel123 schreef:Ik mis nog de foto, die van het appelgebak :D :wink:

Mij spreekt de '3] Het is toch om te gieren!' het meeste aan.
Alleen jammer van die reclame om zijn/haar poot maar daar kan je niets aan doen in een dierentuin.
Had hem er ook uit kunnen shoppen, maar vind het niet zo heel erg storend. Wellicht is dat anders als hij in een wat natuurlijker omgeving zou zijn. Blijdorp is eigenlijk een hele slechte tuin voor fotografie. Je ziet vrijwel altijd een hek, deur, stuk beton of hele gebouwen op de achtergrond. Ze zijn wel heel druk aan het verbouwen en die verblijven worden ook steeds meer "natuurgetrouw" om te zien. Maar ja, het blijft een dierentuin. Ach als het echt nodig is dan is PS CSx een goede vriend :-)

Steven

Bericht door Steven » ma apr 09 2012 12:43 am

KvP schreef:
EdwinKort schreef:Bedankt. De foto's had ik nog helemaal niet nabewerkt ;)
Zet ze dan bij ter beoordeling. :(
We hebben gewoon een leuke dag met wat forumleden gehad en Edwin start hier een draadje om wat plaatjes te laten zien. Een soort van miniverzameldraadje met een overzichtje van de gemaakte foto's. Foto's ter beoordeling zijn van wat serieuzer karakter? Dit is gewoon het presenteren van een of een serie foto's?

Merk toch wel dat er in deze cat. Steeds vaker wat steviger kritiek word gegeven op foto's en volgens mij moet je daarvoor bij de fotobeoordelingen zijn?

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » ma apr 09 2012 1:06 am

Steven schreef:Merk toch wel dat er in deze cat. Steeds vaker wat steviger kritiek word gegeven op foto's en volgens mij moet je daarvoor bij de fotobeoordelingen zijn?
Steven had ik dan moeten zeggen wat een wat een leuke/mooie serie ? , ik geef gewoon een eerlijk antwoordt.
Heb in mijn begin tijd ook behoorlijk wat stevige kritiek gehad en ben daar mee aan de slag gegaan om er beter van te worden en toen was er nog geen draadje beoordelingen.
Krijg de steeds meer de indruk dat de technische kant een onder geschoven kindje wordt hier op het forum en het meer een dumpplaats wordt van foto`s waar de kwaliteit er niet toe doet.
Door gewoon een eerlijk antwoordt te geven en te kijken naar oplossingen leer je het snelst , als dat alleen in het draadje beoordelingen kan ben je snel klaar als fotograaf.
Nu even ontopic , ik vind het echt leuk dat jullie een leuke dag hebben gehad in blijdorp en dat soort uitjes moet je zeker vaker doen.

Steven

Bericht door Steven » ma apr 09 2012 1:14 am

Hoi Ruud,

Nee hoor je mag uiteraard eerlijk zeggen wat je vind. Dat het karakter van deze cat een "dumpplaats" voor foto's lijkt te zijn klopt wel een beetje maar daar is deze cat dan ook enigsinds voor bedoelt.? Voor de serieuze opbouwende kritieken en de technische kant van de sport is er foto beoordelingen.

Ik moet wel toegeven dat het vaak op een "kroegdraadje" lijkt maar dat is denk een beetje innerent aan het karakter en beschrijving van deze catagorie?

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt.

Je opmerking over de exif kan ik met een +1 herhalen. Het is een ramp om die hier te laten verschijnen. Heb het zelf ook na een boel geworstel met picasa pas voor elkaar gekregen en veel gebruikers weten gewoon niet hoe. Dit ondanks de duidelijke uitleg in diverse draadjes. Feitelijk zou het dan ook fijn zijn dat als je het niet voor elkaar krijgt om de exif automatisch te tonen deze er even handmatig onder zetten zoals sommige gebruikers dit wel doen.

Blijdorp was een leuke dag al mis ik helaas wel de bijdrage van de andere deelnemers :wink2:

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door a vgastel » ma apr 09 2012 1:54 am

Er zijn nog genoeg andere manieren om foto te plaatsen die veel eenvoudiger werken waar de exif altijd mee gaan.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Loeky

Bericht door Loeky » di apr 10 2012 11:01 am

@ Edwin Kort : je beste foto uit de reeks is nummer 6. Als je die nog wat aanscherpt en belichting (lichter) aanpast, is die helemaal niet slecht.

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » di apr 10 2012 1:29 pm

bedankt, Loeky.
Mijn foto-site

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » vr apr 13 2012 10:11 pm

Ik heb de foto ietsjes aangepast. Hoop dat die nu wat beter is. Ben nog bezig LR te leren kennen.

Afbeelding
Blijdorp-142 by EdKo66, on Flickr
Mijn foto-site

GdP

Bericht door GdP » vr apr 13 2012 10:27 pm

Steven schreef:Hoi Ruud,

Nee hoor je mag uiteraard eerlijk zeggen wat je vind. Dat het karakter van deze cat een "dumpplaats" voor foto's lijkt te zijn klopt wel een beetje maar daar is deze cat dan ook enigsinds voor bedoelt.? Voor de serieuze opbouwende kritieken en de technische kant van de sport is er foto beoordelingen.
Dit soort foto's behoren absoluut niet in foto beoordelingen. Lees hier maar:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=15042" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven

Bericht door Steven » vr apr 13 2012 11:18 pm

GdP schreef:
Steven schreef:Hoi Ruud,

Dit soort foto's behoren absoluut niet in foto beoordelingen. Lees hier maar:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=15042" onclick="window.open(this.href);return false;
Geloof niet dat je me begrepen hebt :-) we zitten namelijk in de cat. presentaties en daar gaat het hier dan ook over. Je linkje naar de regels van beoordelingen is dan ook niet van toepassing :wink2:

Gesloten

Terug naar “Foto presentaties”