Ik heb een vraag,
Ik heb VieuwNX2 en Elements 9 op de computer staan nu kan ik wel NEFs bewerken maar wil daarna er een JPG bestand van opslaan en dan geeft de computer aan bij opslaan als in VieuwNX2 dat het alleen Nefs kunnen zijn geen optie JPG .En bij Elements geeft ie aan alleen DNG bestanden , wie kan me uitleggen hoe ik wel uit NEf(raw) een jpg kan oppslaan ????
Nefs naar JPG
Nefs naar JPG
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nefs naar JPG
In ViewNX kun je via "conversie" en daarna onder "indeling" het gewenste bestandsformaat kiezen. Zie mijn printscreen.

Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Dank voor je snelle reactiie , nu snap ik hem
gr Marcel
gr Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
met beide programma's ViewNX2 en Elements 9 kun je NEF's bewerken en opslaan.
Maar ze kunnen niet elkaars bewerkingen lezen of verwerken.
Ik ga er van uit de View NX2 beter zal zijn in het omzetten naar JPG, Dat is tenminste bij Capture wel zo.
Wat te doen. In de View verkenner alle opnamen selecteren, daarna converteren. En dan verder in Elements met de jpg's.
Maar ze kunnen niet elkaars bewerkingen lezen of verwerken.
Ik ga er van uit de View NX2 beter zal zijn in het omzetten naar JPG, Dat is tenminste bij Capture wel zo.
Wat te doen. In de View verkenner alle opnamen selecteren, daarna converteren. En dan verder in Elements met de jpg's.