Sigma of Tamron??
-
rvdb
-
Roberto
-
Paul Demo
Hier http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight= zijn de normale opnamen op 200 Iso te vinden.
-
rvdb
Helemaal mee eens. Zou in Juli komen. Maar die maand is ook alweer voorbij... Als alternatief is het niet genoemd in dit draadje maar er wordt iets te snel/vaak aan voorbij gegaan...Roelof schreef:Jammer dat die Tokina nog niet leverbaar is. Scheelt weer een mm.
Dat een Nikon objectief per definitie beter is wil er bij mij niet in. Zo simpel ligt dat niet.
-
Roberto
hallo? ik zeg ook niet dat alle nikkors goed zijn, want ik spreek ook van eenvoud! we zitten deze lenzen toch weg tegen een nikkor, in mijn optiek is dat de nikkor 17-55mm f/2.8G ed-if af-S dx Zoom... toch? Deze heb ik ook in mijn handen en op de body gehad maar is duuuuuuurrrrr. wel top!
Groeten, Robbert
Groeten, Robbert
-
Paul Demo
Zoek ff op dit forum, ik heb een vergelijk nagedaan uit "Chip Foto Video", een aantal lichtsterke objectieven getest. De Nikon is goed maar duur. De Tamron en Sigma komen in de test beter uit, en bij mij gelijkwaardig.Roberto schreef:hallo? ik zeg ook niet dat alle nikkors goed zijn, want ik spreek ook van eenvoud! we zitten deze lenzen toch weg tegen een nikkor, in mijn optiek is dat de nikkor 17-55mm f/2.8G ed-if af-S dx Zoom... toch? Deze heb ik ook in mijn handen en op de body gehad maar is duuuuuuurrrrr. wel top!
Groeten, Robbert
-
Roberto
ja, paul: dit vergelijk (uit de topic en de topic zelf) ken ik en gaf bij mij aanleiding om de tamron met de sigma te testen! tamron als winnaar!
Anders moet je deze review eens lezen:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx
Ook erg bruut op de body qua looks...
mzzl, Robbert
p.s. wat het smeuig maakt, is dat deze c*n*nfiel zijn eigen merk afvalt, hahahaha... terecht!
Anders moet je deze review eens lezen:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx
Ook erg bruut op de body qua looks...
mzzl, Robbert
p.s. wat het smeuig maakt, is dat deze c*n*nfiel zijn eigen merk afvalt, hahahaha... terecht!
-
Braakhuis
De sigma of tamron,??
GEEN VAN BEIDE !!!!!
Heb met sigma zeer slechte ervaringen. heb er 2 gehad en beide zijn me zeer slecht bevallen ivm de scherpte en vind het een te wolkig objectief.
Tamron wat je noemde heb ik 2 dagen gehad. Nieuw gekocht en zoals ik al schreef na 2 dagen weer ingeleverd bij konijnerg den ham. Vond het een objectief wat zeer harde beelden geeft en ergens misde ik de scherpte. Heb daarop een tweede hans Nikon gekocht in F2.8 en was vanaf de eerste foto's super blij.Zeer goede scherpte en wat een prettig beeld . Alles klopte!
Groeten
Braakhuis
GEEN VAN BEIDE !!!!!
Heb met sigma zeer slechte ervaringen. heb er 2 gehad en beide zijn me zeer slecht bevallen ivm de scherpte en vind het een te wolkig objectief.
Tamron wat je noemde heb ik 2 dagen gehad. Nieuw gekocht en zoals ik al schreef na 2 dagen weer ingeleverd bij konijnerg den ham. Vond het een objectief wat zeer harde beelden geeft en ergens misde ik de scherpte. Heb daarop een tweede hans Nikon gekocht in F2.8 en was vanaf de eerste foto's super blij.Zeer goede scherpte en wat een prettig beeld . Alles klopte!
Groeten
Braakhuis
-
GdP
-
BUG322
-
BUG322