Hallo.
Afgelopen weekend kwam ik in een oude doos op zolder de oude analoge fotocamera van mijn vader tegen. Dit is een Ricoh. Nu hebben mijn vader en ik allebei een D90 en ik vroeg me af of we met adapter ringen eventueel nog de 2 objectieven die erbij zitten zou kunnen gebruiken. Het gaat hier om de kitlens (35-70mm macro van Ricoh) en een zoomlens (35-105mm macro tot 1:5.6 van Tokina). Ik ben me er bewust van dat een eventuele AF niet aanwezig zal zijn, maar is het mogelijk om deze op een D90 te gebruiken?
In dezelfde doos zat ook nog een flitser

Namelijk een Panasonic pe-280c. Nu heb ik deze getest op de camera en als ik de flitser niet laat openklappen (de flitser die vast op de D90 zit) dan geeft de camera via de flitsschoen wel het flitssignaal door en werkt de flitser ook. Ik heb alleen ergens op internet gelezen dat het verschil in voltage wellicht niet zo'n goed plan is om op je dure Nikon te gebruiken. Ik vraag me dus af of het verstandig is om deze flitser te gebruiken op een D90. Mijn vader zou deze flitser dan eventueel op zijn D90 kunnen gebruiken.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Gr. Gerjan.
Gr Gerjan.
Alles kan altijd beter!
Nikon D90, Nikon D7100 met AF-S Nikkor 18-55mm VR DX, AF-S Nikkor 18-200mm VRII, Sigma 17-50 f2.8 EX DC OS en SB-900 flitser