50 jarig huwelik

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
joomla_

50 jarig huwelik

Bericht door joomla_ » di apr 10 2012 9:45 pm

volgende week zijn mijn ouder 50 jaar getouwd nu houden zij een feesje

nu wil ik foto's maken met mijn nikon D3100 met deze lensen AF-s DX zoom 18-55mm AF-S DX Zoom 55-200

nu is mijn vraag welke instelling kan ik het beste gebruiken voor de mooiste foto's.

Kroontje

Re: 50 jarig huwelik

Bericht door Kroontje » di apr 10 2012 10:00 pm

Dat is een vraag die heel ruim beantwoord kan worden.
Is het 's avonds?
Is het binnen? of een grote party tent?
Heeft het een hoog plafon? Welke kleur.
Wat voor verlichting is daar?
Is er genoeg verlichting?
Moet je daar dan flitsen?

Het is moeilijk om aan te geven hoe je camera moet instellen en zeker als daar het flitsen erbij gaat komen.
Ik zou zeggen ga wat uitproberen, voordat de gasten er zijn.
En kijk wat de beste resultaten geeft;)

Groet Kroontje

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: 50 jarig huwelik

Bericht door jan » di apr 10 2012 10:08 pm

In een ander draadje wordt ook over soortgelijk onderwerp gesproken. In dat draadje waarschijnlijk nog een stapje verder Zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 35&t=39212.
Het zal wel waarschijnlijk zijn dat je de 18-55 het meest zult gebruiken.
Je zou eens moeten kijken of je in je omgeving een Nikon flitser zou kunnen huren/lenen. Deze geeft al zoveel beter licht als de opklapflitser. Aannemende dat de meeste of misschien wel alle foto's binnen worden geschoten.

Een standaard instelling is er helaas niet. Dit hangt van zoveel omstandigheden af en ook je ervaring(en). Wanneer je niet al teveel ervaring hebt zou ik inderdaad kijken of ik een reportageflitser (Nikon SB700 of SB900/910) zou kunnen huren, de camera in "auto" zetten of wellicht een "scene" stand kiezen en lekker foto's maken en de camera het denkwerk laten doen.

Maar bekijk e.e.a. eens in het aangehaalde draadje.

In ieder geval een leuk feest gewenst.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”