KLM Cargo

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

KLM Cargo

Bericht door jdgraaf » ma apr 09 2012 8:52 pm

Hoi,

Naast een paar foto's die ik gister plaatste in het presentatie gedeeltje wil ik deze hier in beoordelingen plaatsen.
Graag jullie mening...

1)
Afbeelding
Aircraft, Schiphol, Cargo, KLM by Jan de Graaf, on Flickr

Jan
Een berg Nikon spullen....

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: KLM Cargo

Bericht door JacTrum » ma apr 09 2012 10:56 pm

Het blijven altijd imponerende foto's, alleen al door de massaliteit. Fotografisch is er niets op aan te merken
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma apr 09 2012 11:05 pm

Imponerend zeker. Vliegtuig hangt wel vreemd in/tegen de onnatuurlijke lucht, als een schaalmodel. Heb je de lucht vervangen in PS?
Ik zie ook veel "zaagtandjes" artefacten, veroorzaakt door teveel of verkeerd toegepaste verscherping?

jdgraaf
Forumlid
Forumlid

Bericht door jdgraaf » di apr 10 2012 8:43 am

Skippy schreef:Imponerend zeker. Vliegtuig hangt wel vreemd in/tegen de onnatuurlijke lucht, als een schaalmodel. Heb je de lucht vervangen in PS?
Ik zie ook veel "zaagtandjes" artefacten, veroorzaakt door teveel of verkeerd toegepaste verscherping?
De foto is echt zo genomen, dus het vliegtuig hing echt zo in de lucht.
Wel heb ik de lucht iets aangepast dmv de levels iets bij te stellen. Maar niet vervangen.
Dat van de verscherping heb je gelijk in die is iets te ver gegaan. Daar moet ik voortaan iets voorzichtiger mee omgaan (ook al heb ik een persoonlijke voorkeur voor harde scherpe foto's :wink: )

Jan

Steven

Bericht door Steven » di apr 10 2012 10:38 am

Vind het een mooie plaat! Lijkt wel net of er een stukje van de voor ons gezien rechter vleugel mist.

jdgraaf
Forumlid
Forumlid

Bericht door jdgraaf » di apr 10 2012 10:40 am

Steven schreef:Vind het een mooie plaat! Lijkt wel net of er een stukje van de voor ons gezien rechter vleugel mist.
Dat dacht ik de eerste keer dat ik de foto bekeek ook maar is niet het geval. Komt door de "vreemde" hoek waar de foto in geschoten is.
Heb toen ik het zag ook nog naar andere foto's gekeken die er vlak voor en na genomen zijn maar is dus gewoon het perspectief van de foto.

Jan

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » di apr 10 2012 2:32 pm

Mooie foto!
Persoonlijk zou ik aan de onderkant niet zo krap hebben gekaderd, omdat de bewegingsrichting niet alleen naar rechts maar ook naar beneden is. (Vliegtuig is in volledige landingsconfiguratie) een paar cm meer zou wat mij betreft al voldoende zijn.
Jur

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » wo apr 11 2012 1:07 am

Had je de foto niet beter van bovenaf kunnen nemen? Nee geintje, ik vind het een mooie foto. Wel te veel verscherpt, je zou het in stapjes kunnen doen, verkleinen en verscherpen. Verder vind ik het kader niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Zo'n foto zie ik veel liever groot op m'n scherm. De ronde hoekjes van de wite rand vallen me op, is dat bewust? Als je ze vierkant wil kies je in PS omlijnen en dan niet buiten de foto maar binnenin.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”