the revanche of the Ninja

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Loeky

the revanche of the Ninja

Bericht door Loeky » di apr 10 2012 10:43 am

Ik heb nu eens iets heel nieuws uitgeprobeerd. Hopelijk vinden jullie het iets.

Afbeelding

2.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Loeky op wo apr 11 2012 2:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: the revanche of the Ninja

Bericht door Hasselbox » di apr 10 2012 11:34 am

Ik vind het niet zo opeen foto lijken. :frown:
Als je een beoordeling wil, plaats hem dan in ie rubriek beoordelingen. :wink2:

Loeky

Bericht door Loeky » di apr 10 2012 11:49 am

Nu ik zal wat uitleg geven. Dit is inderdaad een mengeling van fotografie en schilderkunst. Waarom omdat ik de Ninja in een heel speciaal context wou plaatsen die ik niet op straat kon vinden. Dus het decor moest wel degelijk geschilderd worden. De ninja en poes zijn wel degelijk foto's die ik uit hun context gehaald heb. Bovendien heb ik ze zwart gemaakt en in het decor geplaatst. Waarom ? omdat ik in de toekomst verhalen wil schrijven en illustraties erbij plaatsen. Aangezien fotografie en schilderkunst samen horen tot de beeldende kunst heb ik ze beiden tot een huwelijk gebracht. Dat is voor mij nieuw maar ik denk niet voor iedereen.
Fotoshop heeft voor de verlichting en hooglichten gezorgd. Ik heb de kleuren ook nog eens extra laten doordrukken.
Ik heb geaarzeld om ze bij beoordeling te plaatsen. Je mag de foto ook als iets abstract bekijken. want de achtergrond ook al werd ze geschilderd ze is abstract.

Zie het gewoonweg als een beeld, een foto is dat immers ook. Beiden worden verwerkt en komen stand in het brein van de mens.

Groetjes

Loeky

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » di apr 10 2012 1:05 pm

In ieder geval heb je dit goed gedaan ,zeker nadat je ook een toelichting hebt gegeven.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Loeky

Bericht door Loeky » di apr 10 2012 1:45 pm

Dank je wel Jac49, je weet ik ben een rare vogel. :D
Ik had moeten het moeten weten, dat zonder die uitleg jullie voor bepaalde vragen zouden staan.
Ik zal een andere draad openen met iets dat ik al gemaakt had met tekst erbij. Dan hebben jullie al een ideetje. Ik ben gewoonweg nog op zoek vandaar dat de meningen erg op prijs gesteld worden.

Myriad

Bericht door Myriad » di apr 10 2012 9:53 pm

In een eigen rubriek moet dit kunnen, vind ik. Vooral doorgaan met dit soort creatieve buien Loeky. Ik kan dat wel waarderen.
Moet wel zeggen dat de poes zonder het verhaal erbij me niet was opgevallen; valt bijna weg in het donker.

Loeky

Bericht door Loeky » di apr 10 2012 10:06 pm

bedankt Myriad, ja die poes komt vanuit de donker de Ninja tegemoet omdat hij als enige de overlevende is. Daarom werd die poes geplaatst. Nu is het wel waar je moet goed kijken maar ook dat heeft een doel, dan blijf je zoeken en kijken niet ? Of dat nu weer goed is dat leer ik wel met vallen en opstaan.

Ik heb de tekst af en zal hem hier bij plaatsen.

De ninja,

Een elite krijger in ‘t Japanse Rijk, met een opdracht.
Hij mag niet falen, veelal brengt hij de dood,
maar vreest de zijne nooit.
Met moed en doorzetting, geen code van eer, volbracht hij geruisloos zijn taak.
Hij verdedigde zijn rijk en zette zich in als huursoldaat, was de beste spion,
Voor landheren en shogun.
Hij vreesde , geen confrontatie,
pijn , angst of onzekerheid kende hij niet,
Was sterk van karakter en doorzag zijn tegenstanders.
Hij leefde in bergen van Iga of Köka.
Beheerste de kunst van de ninjutsu.
Hij was als de beste,
In het vermommen, camouflage, ontsnapping
Kende Legertechnieken , was handig in het vergaren van geheimen.
Als geen andere kon hij de vijand desillusioneren en hen zelfs brengen op een dwaalspoor.
Bezat de kennis van medicijnen en kende de beste giffen.
Explosieven, het gevecht zonder wapens,
Boogschieten, verschillende zwaardgevechten was hem niet onbekend.
En behendig maakte hij gebruik van darts en shuriken, dit waren, stermessen zoals we die kennen, Hij droeg ze in de handpalm en meesterlijk bereikten ze, zijn vijanden.
De ninja, anders dan de samurai, was niet zo geliefd, je zag ze hem liever vertrekken.

Loeky

Bericht door Loeky » wo apr 11 2012 2:10 pm

Een update werd geplaatst. De poes is nu beter zichtbaar zonder verlies van die donkere wolken.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”