DSC_0340_1_2_tonemapped.jpg by Ferdi Ogier, on Flickr

GdP schreef:Foto komt op mij wat mat over. Het contrast is te laag en er zit te weinig kleurverzadiging in.
Bekijk ook het histogram maar eens.

Ook mee eens. Hoog licht ontbreekt iets en bij de schaduwen hetzelfde. Contrast in de middenpartijen kan ook wat omhoog. Hierdoor kan het beoogde drama niet zichtbaar worden.Rijko schreef:GdP schreef:Foto komt op mij wat mat over. Het contrast is te laag en er zit te weinig kleurverzadiging in.
Bekijk ook het histogram maar eens.
Daar sluit ik me bij aan. De locatie is uiteraard mooi en interessant om vast te leggen. Er moet meer uit te halen zijn.
Als het een behoorlijk donker hok was, heb je de sfeer in ieder geval totaal gemist.delfsegek schreef:Het is een behoorlijk donker hok. Aan de ene kant is het "gebouw" in een dijk gebouwd. Aan de kant wel veel openheid. Het licht komt echter niet al te best naar binnen. Je krijgt dus donkere delen rechts en heel veel licht links. Om dit te balanceren heb ik een HDR-opname gemaakt. Daardoor krijgt alles een goede (=mening) belichting. Daarbij geeft het de kleuren op de plaat een extra boost wat bij zo'n rauwe omgeving in mijn ogen een extra effect geeft.
Ik moet zeggen dat HDR altijd discussies oproept. De 1 vind het geweldig en de ander kan er nog geen seconde naar kijken. Vind het altijd wel leuk om dit soort discussies op te roepen.
Dat is makkelijk gezegd. Ik zou dan ook graag de verbeterpunten willen horen zoals voorgangers dit wel hebben gedaan. Dat hoort bij opbouwende kritiek.Frederix schreef:Als het een behoorlijk donker hok was, heb je de sfeer in ieder geval totaal gemist.
Als het een donker hok was, wil ik ook een donker hok zien. Ik zie nu een goed verlichte ruïne. Ik begrijp dat dit niet strookt met wat jij hebt aangetroffen. Mijn conclusie is dus dat jij de sfeer totaal moet hebben gemist.delfsegek schreef:Dat is makkelijk gezegd. Ik zou dan ook graag de verbeterpunten willen horen zoals voorgangers dit wel hebben gedaan. Dat hoort bij opbouwende kritiek.Frederix schreef:Als het een behoorlijk donker hok was, heb je de sfeer in ieder geval totaal gemist.
Merk dat de meeste mensen het helemaal niets vinden. Dat is uiteraard geen probleem. Maar wil dan altijd wel horen waarom. Gelukkig hebben de meeste wel hun kritiek onderbouwd.