DSLR/RF

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

DSLR/RF

Bericht door Hasselbox » za apr 14 2012 12:51 pm

Als ik dit lees, verwacht ik een nieuwe revolutie na de opkomst van de digitale SLR.
Fuji X-Pro1
Afbeelding
I thought about it, and the Fuji X-Pro1 is a real camera, made of metal, not plastic.

The X-Pro1 has shutter and aperture dials. Nikon and Canon don't any more.

The X-Pro1 has a real exposure compensation dial. Nikon and Canon don't any more.

The X-Pro1 has a real AF-S, AF-C and MF focus mode lever. Nikon and Canon don't any more.

The X-Pro1 has real exposure mode switches. Nikon and Canon don't any more. Better yet, on the Fuji, just like Contax, you change the exposure mode by turning the shutter and/or aperture rings to A if you want them to set themselves. Done.

Oh, and the X-Pro1 makes movies too. The X-Pro1 has a built-in focus assist loupe, while DSLRs still need those idiotic Zacuto rigs.

The Fuji X-Pro1 has built-in stereo mic, while the DSLR makers are still holding that feature back for future models.

Bron: Ken Rockwell

Nikon en Canon objectieven passen met een inmiddels verkrijgbare adapter.
Na het lezen van het bovenstaande van dhr Rockwell denk ik vooral aan de meer algemene verschillen tussen RF en DSLR
Kan niet anders als dat andere grote merken hier met een antwoord op moeten komen.
Is de Nikin1 de eerste stap in die richting?
Nu nog wachten op de D7000RF. :)

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: DSLR/RF

Bericht door Skippy » za apr 14 2012 1:03 pm

Revolutie? Niet echt qua verkoopaantallen. Van de Fuji X100 zijn er totnutoe in 1 jaar wel meer verkocht dan ingeschat door Fuji, ca. 100.000 stuks maar dat zijn geen aantallen waar Canon en Nikon van wakker liggen. De X100 en X-Pro1 zijn toch meer camera's voor liefhebbers. Overigens ben ik wel heel tevreden over mijn X100, en dat Fuji het aandurft om dit soort camera's te ontwikkelen. Nikon heeft zich met de D800 geconcentreerd op een ander soort durf, een hoge megapixel FX-sensor met geweldige prestaties. Canon heeft zich op hoge kwaliteit video met reflexcamera's gestort.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za apr 14 2012 1:05 pm

Hasselbox schreef:Als ik dit lees, verwacht ik een nieuwe revolutie na de opkomst van de digitale SLR.
Zo'n moderne upgrade van de Yashica Minister III in de vorm van zo'n Fuji camera met een doorzichtzoeker, zie ik toch niet als een revolutie.
Wel dat de reflex op termijn gaat verdwijnen in de zin dat spiegel, matglasbeeld en prisma wordt uitgewisseld met een elektronisch zoekerbeeld waar je inkijkt.
Zie tweede deel reactie in ander draadje: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 40#p520640" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » za apr 14 2012 1:48 pm

Léon Obers schreef:
Hasselbox schreef:Als ik dit lees, verwacht ik een nieuwe revolutie na de opkomst van de digitale SLR.
Zo'n moderne upgrade van de Yashica Minister III in de vorm van zo'n Fuji camera met een doorzichtzoeker, zie ik toch niet als een revolutie.
Wel dat de reflex op termijn gaat verdwijnen in de zin dat spiegel, matglasbeeld en prisma wordt uitgewisseld met een elektronisch zoekerbeeld waar je inkijkt.
Zie tweede deel reactie in ander draadje: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 40#p520640" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo bedoelde ik dat dan ook. Niet een specifiek model of merk maar het concept van de digitale RF.
Met digitale zoeker natuurlijk. Wist niet van een eerder draadje over dit onderwerp.
Ik verwacht wel dat andere merken hier ook al hard aan werken.
Of zoals dat vaak gaat in de industrie, de volgende generatie is al ontwikkeld of ligt zelfs al op de planken.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”