3 rozen in HDR

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
delfsegek

3 rozen in HDR

Bericht door delfsegek » za apr 14 2012 9:17 pm

Vandaag 3 rozen (wit, roze en oranje) afzonderlijk gefotografeerd in HDR (kijken of dit een meerwaarde kan hebben) met een 105mm macrolens. Idee is om een keer een bloem vergroot bij ons bed te hangen (donker grijze muur). Niet echt origineel want je kan ze zo kopen bij de IKEA maar zelfgemaakte foto's zijn toch leuker.

Afbeelding
By ferdiogier at 2012-04-14

Afbeelding

Afbeelding

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: 3 rozen in HDR

Bericht door Niels » za apr 14 2012 9:21 pm

Mooi, vind de eerste het mooist door de mooie scherpte diepte.
HDR is heel subtiel, maar ik weet niet of het toegevoegde waarde heeft.

Gr. Niels
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Rijko

Bericht door Rijko » za apr 14 2012 9:29 pm

Waarom zou je HDR willen toepassen bij macrofotografie? En werkt het wel goed, gezien de kleine schertedieptes. Dit is een verkeerde keuze naar mijn idee. Ik zie geen toegevoegde waarde, althans niet bij deze foto's.

delfsegek

Bericht door delfsegek » za apr 14 2012 9:45 pm

Bedankt voor jullie reacties. Voor het maken van de foto's zag ik ook nog niet of HDR in mijn voordeel ging werken. Achteraf zie ik (persoonlijke mening) dat op de bloemen meer structuur te zien is. Zeker bij de roze zie je meer detail welke je zonder HDR niet te zien kreeg.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”