beelden fotograferen, hoe doe je dat?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: beelden fotograferen, hoe doe je dat?

Bericht door Hasselbox » za apr 14 2012 10:36 pm

george013 schreef:Terugkomend op het onderwerp.

(met eenbeetjehulp).

George
Wat bedoel je daarmee?
Deze zet me wel aan het denken. Er zit een foto in de foto. Of beter, er zit een foto in het verhaal wat ik erbij bedenk.
Na wat je hierboven gelezen hebt komt de vraag. Wat heb je gezien en wat wil je mij laten zien?
Benieuwd naar jouw reactie.
Gr H.

george013

Bericht door george013 » za apr 14 2012 10:53 pm

Jij bent er eentje van de rondvraag. Heb ik dat.

Wat ik heb gezien is precies wat jij hier ziet.
Wat ik je hier wil laten zien weet ik niet. Er is geen bedoeling.
Het is een soortgelijke foto als die van jou aan het begin, met dat schilderij en de kijkende kinderen. Tegenstellingen. Ik houd daarvan.
Aan jou nu de taak om de tegenstellingen boven tafel te halen.
De rondvraag is gezet.
George

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » za apr 14 2012 11:15 pm

george013 schreef:Jij bent er eentje van de rondvraag. Heb ik dat.
Het is een soortgelijke foto als die van jou aan het begin, met dat schilderij en de kijkende kinderen. Tegenstellingen. Ik houd daarvan.
George
Dus er is toch een bedoeling. :wink2: Weet ik nog niet wat je bedoelt meteenbeetjehulp. Van de roodharige dame?

Wat ik zie is een beeld dat belangstelling toont voor de fotograaf. Hij toont zijn twee kinderen en kijkt daarbij recht in de lens.
Alsof hij om een bevestiging vraagt voor iets. Kortom, er gebeurt iets.
Dat het hier nog niet zo duidelijk zichtbaar is komt door de compositie. Twee of drie stappen naar rechts door jou geeft een ander perspectief.
En de achtergrond is niet zo van belang en kan dus onscherp. Daardoor komt het hele tafereel, want dat is wat je gefotografeerd hebt, los van de achtergrond.
Ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel want ik ben niet zo'n Neerlandicus. :oops:
Verder hoop ik dat je met deze opzet doorgaat. Zeer de moeite waard om verder uit te diepen.
Als je meer uitleg wil, stuur me een pb.
Nog een voorbeeld van Bresson waar gebruik is gemaakt van een actie die te verwachten was,
Afbeelding
Gr Hasselaar.

george013

Bericht door george013 » za apr 14 2012 11:56 pm

Het beeld toont geen belangstelling. Staat daar gewoon niets te doen. Die rooie, mijn vrouw, die toont belangstelling. Moeder kip doet een beetje minder bezitterig aan. Twee dochters, ter verklaring, waaronder nog een rooie.
Gek he, wordt gelijk gedegradeert tot een familiekiekje.
George

george013

Bericht door george013 » zo apr 15 2012 12:18 am

Er is wat toegevoegd, de foto, of de site is te traag.
Ik ken deze foto. Ik weet niet wat de te verwachten actie is. De enige te verwachten actie voor mij staat er niet op. Ik val van de trap af.
Voor mij zit de kracht van deze foto ook weer in de tegenstelling statisch, de trap, en dynamisch, de fietser.
Ik vlucht met koninginnedag de stad uit, ga naar Parijs. Daar staan een paar beelden op Pere Lachaise die ik verscheidene keren heb gefotografeerd, echter nooit tot tevredenheid. Heb een ander opzetje in mijn hoofd. Is het gelukt, laat ik het je zien.
George

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”