Nieuw: D4

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
wdejong
Forumlid
Forumlid

Re: Nieuw: D4

Bericht door wdejong » wo apr 04 2012 8:02 pm

Marten schreef:Weer beter dynamisch bereik is ook geen verbeterpunt?
http://nl.fotovideo.nu/nieuws/26881/dxo ... n-nikon-d4
Natuurlijk zijn er wel wat verbeterpunten. Nikon is natuurlijk niet gek, evenmin als al diegenen die een D4 besteld hebben.
Wel vind ik de verbeterpunten persoonlijk tegenvallen.

Een beter dynamisch bereik is natuurlijk best leuk, het valt echter op dat het dynamisch bereik van een D7000 nog beter is. Ik zou daarom op dit moment niet investeren in de (voor mij) beperkte meerwaarde op dit punt van de D4 t.o.v. de D3s. Mijn verwachting is dat we, net als ten tijde van de D3, binnen niet al te lange tijd een verder verbeterde versie kunnen verwachten, de D4s waarschijnlijk, die dan meer verbeteringen zal laten zien waaronder nog meer dynamisch bereik.
Met vriendelijke groet, Willem

Nikon D3s / Nikon AF-S Nikkor 14-24mm 2.8 G ED & 24-70mm 2.8 G ED / Sigma 50-500mm 4.5-6.3 APO DG OS HSM / Sigma AF 150mm 2.8 APO EX macro DG
Sony DSC-RX100

Kamiel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Kamiel » ma apr 16 2012 8:11 pm

Een heel aardige review van Adorama over de D4. Zeker de moeite waard.

http://www.youtube.com/watch?v=rokEt8dg ... IkrcTAE%3D" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,

Kamiel

Frank vE
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Frank vE » wo mei 09 2012 10:19 am

Inmiddels een kleine 2 maanden met de D4 gewerkt. Een dijk van een camera. Vergelijken met de D3s kan ik niet want het is voor mij een overstap vanaf de D700 die nu als 2e camera dient (sportfotografie). T.a.v. de D700 is het uiteraard wel een flinke vooruitgang, zoals veel snellere autofocus, betere prestaties bij weinig licht en meer beelden per seconde. De extra pixels zijn ook handig, want er moet meestal gecropt worden.

Tijdens de eerste wedstrijd (ik doe hoofdzakelijk voetbal) heb ik wat foto's verspild omdat er een bug zit bij de belichting, in combinatie met het inzoomen van een gemaakt beeld. In de instelling die, wanneer je het plusje ingedrukt houdt en aan het duimwieltje draait, het beeld inzoomt, verandert namelijk de ingestelde sluitertijd (wanneer deze op manual staat). Erg fijn (maar niet heus) als je daar achterkomt nadat je in alle hectiek van een wedstrijd verder gaat schieten. Nieuwe beelden zijn dan onderbelicht vanwege de onbedoelde wijziging van de sluitertijd. Remedie is het op een andere manier inzoomen van het beeld (instelling).
Daarnaast loopt de camera soms vast. Dit gebeurt zelden maar het kan knap irritant zijn. De enige remedie is dan de batterij uitnemen. Het uitzetten van het terugkijkschermpje van de hoge lichten voorkomt dit probleem. Een firmwareupdate is welkom.

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”