Weer Nikkor 50mm f1.8
Weer Nikkor 50mm f1.8
Hallo,
Sinds 2 dagen ben ik ook in het bezit van deze schitterende lens.
Wat me echter opviel is dat er best wel wat speling op de focusring zit.
Dit voel je het best wanneer je heel kort en snel links-en rechtsom draait.
Als de focus maximaal is dan voel ik deze speling ook bij de lens (opwaards en zijwaards).
Het gaat hier dus niet om speling op de vatting maar puur op die van de lens.
Graag wil ik weten of jullie dit ook hebben?
Thanks
Sinds 2 dagen ben ik ook in het bezit van deze schitterende lens.
Wat me echter opviel is dat er best wel wat speling op de focusring zit.
Dit voel je het best wanneer je heel kort en snel links-en rechtsom draait.
Als de focus maximaal is dan voel ik deze speling ook bij de lens (opwaards en zijwaards).
Het gaat hier dus niet om speling op de vatting maar puur op die van de lens.
Graag wil ik weten of jullie dit ook hebben?
Thanks
Hey Noel,
Daar ben ik weer om als 1e :mrgreen: je draadje te beantwoorden:
Sorry, maar van speling heb ik geen last... Blijft wel een schitterend stukje glas voor die poen!
mss is het revisiegevoelig, want deze lens is in meerdere revisies uitgebracht! ik heb volgens mij de laatste versie.
Ik ben benieuwd wat anderen hierover te posten hebben!
Groeten en suc6
Robbert
Sorry, maar van speling heb ik geen last... Blijft wel een schitterend stukje glas voor die poen!

Groeten en suc6
Robbert
Komt nieuw uit de doos dus verwacht eigenlijk wel dat dit de laatste versie is.Roberto schreef:Hey Noel,
Sorry, maar van speling heb ik geen last... Blijft wel een schitterend stukje glas voor die poen!mss is het revisiegevoelig, want deze lens is in meerdere revisies uitgebracht! ik heb volgens mij de laatste versie.
Groeten en suc6
Robbert
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik neem aan dat het over dit objectief gaat.
AF 50 f/1,8D, zelf heb ik de oude niet D uitvoering.
Ik heb geen speling op de focus ring.
Ik heb wel speling (en dat is bij AF objectieven bijna altijd zo) speling speling op de frontring. Die voel je als je met je ene hand het objectief vastpakt bij bv het diafragma en met de andere hand op de front tubes. Daar waar je soms een filter zou schroeven.
Bij AF objectieven is dit vrij normaal. AF objectieven zitten wat losser in elkaar dan de MF objectieven. MF objectieven horen dit verschijnsel niet te hebben.
Ik heb wel speling (en dat is bij AF objectieven bijna altijd zo) speling speling op de frontring. Die voel je als je met je ene hand het objectief vastpakt bij bv het diafragma en met de andere hand op de front tubes. Daar waar je soms een filter zou schroeven.
Bij AF objectieven is dit vrij normaal. AF objectieven zitten wat losser in elkaar dan de MF objectieven. MF objectieven horen dit verschijnsel niet te hebben.
Dit is wat ik bedoel!!Hans Braakhuis schreef:Ik neem aan dat het over dit objectief gaat.
Ik heb m'n 18-70 gecheckt en daar voel ik het ook (niet bij de focusring).
Het "speling" gevoel wat ik heb bij de focusring komt waarschijnlijk
ook door de fronttube.
Ik mag de lens omruilen en ga dit ook doen om voor "safe" te gaan.
Toch verwacht eigenlijk niet dat de nieuwe lens veel beter zal zijn.
Wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door Geofgraphic op di jul 31 2007 8:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Waarom bij je de ene keer geofgraphic-1 en de andere keer geofgraphic??? heb jij 2 accounts aangemaakt? Zo ja, vraag 1 van de mods even om er 1 te verwijderen dit schept verwarring 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt.Opgezetfan schreef:Waarom bij je de ene keer geofgraphic-1 en de andere keer geofgraphic??? heb jij 2 accounts aangemaakt? Zo ja, vraag 1 van de mods even om er 1 te verwijderen dit schept verwarring
Ik vergat bij het aanmaken van m'n account om aan te vinken dat ik ouder was dan 13 en moest dus een fax sturen met toestemming van mijn ouders.
Wilde graag de vraag over de 50mm stellen en heb dus later een Geo-1 aangemaakt.
De Geo-1 komt spoedig te vervallen.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hoera ik heb hem ook! Geen enkele spelink op mij 50mm. Integendeel. De bouwkwaliteit valt me erg mee.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl