Allen,
Ik kom deze teleconverters tegen:
Soligor DG II PRO Teleconverter 1,4x Nikon/AF
Soligor DG II PRO Teleconverter 2x Nikon/AF
Er is niet zo heel veel over terug te vinden op internet, maar wat ik lees zou de kwaliteit goed moeten zijn.
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben, vooral hoe verhoudt dit zich tot de nikon TCs?
Gr., Joost
Soligor pro teleconverters
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Soligor pro teleconverters
De Soligor converter komen uit dezelfde fabriek als die van Kenko.
Ik heb wel ervaring met de Kenko Pro 300 DG 1,4x en deze doet in combinatie met mijn 300mm f/4 AF-S nauwelijks onder voor de Nikon TC-14 E II.
De Soligor 2x zal zeker ver achterblijven bij de Nikon TC-20 E III die jij in jouw verlanglijstje hebt staan (Arthur Mol hier op het forum gebruikt de Kenko 2x met de Nikkor 80-200mm AF-D met wisselende resultaten).
Wel is er onlangs een nieuwe generatie Kenko's gekomen (DGX i.p.v. DG - zal DG II zijn bij Soligor) en ik weet niet in hoeverre deze weer iets beter zijn.
Ik heb wel ervaring met de Kenko Pro 300 DG 1,4x en deze doet in combinatie met mijn 300mm f/4 AF-S nauwelijks onder voor de Nikon TC-14 E II.
De Soligor 2x zal zeker ver achterblijven bij de Nikon TC-20 E III die jij in jouw verlanglijstje hebt staan (Arthur Mol hier op het forum gebruikt de Kenko 2x met de Nikkor 80-200mm AF-D met wisselende resultaten).
Wel is er onlangs een nieuwe generatie Kenko's gekomen (DGX i.p.v. DG - zal DG II zijn bij Soligor) en ik weet niet in hoeverre deze weer iets beter zijn.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Na vele uren lezen op internet, lijkt het me verstandig om voor de TC-17e II te gaan.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
In de gebruiksaanwijzing van je D5100 staat dat het alleen werkt met AF-S objectieven. Wat er niet staat, klopt ook. Geen Nikon converter op een NIKKOR DX objectief. Nu gebruik je ook een 70-200 AFS en dan zou het moeten gaan. Gewoon uitproberen in de winkel, weet je het zeker.
En kijk dan ook nog eens naar een Kenko. Die werkt waarschijnlijk wel op je 18-105.
Meer lezen: http://home.kpn.nl/braak117/converters.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
En kijk dan ook nog eens naar een Kenko. Die werkt waarschijnlijk wel op je 18-105.
Meer lezen: http://home.kpn.nl/braak117/converters.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Hallo Hans,
Dank je voor je antwoord, ik ga zeker ook kijken naar de kenko.
Ik ga de teleconverter alleen gebruiken voor de 70-200.
Ik ga zeker verschillende TCs proberen in de winkel voor ik over ga tot koop.
Dank je voor je antwoord, ik ga zeker ook kijken naar de kenko.
Ik ga de teleconverter alleen gebruiken voor de 70-200.
Ik ga zeker verschillende TCs proberen in de winkel voor ik over ga tot koop.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
IK heb de soligor pro 1.4 en gebruik hem op mijn 80/200 mm 2.8 draaizoom .
De converter bevalt prima en de af werkt ook goed gr Dirk
De converter bevalt prima en de af werkt ook goed gr Dirk