eeuwig26 schreef:Hallo allemaal,
Ik ben helemaal in de ban van de fotografie..... maar weet nog niet veel. Eerst dacht ik ach het is toch leuk maar als je eenmaal een goeie camara (D3100) hebt is het niet meer bij te benen, zelfs mijn zoontje (7)

wil nu een eigen spiegelreflex, eerst maar op de oude compact camara van mama oefenen....
Maar nu vind ik dat ik toe ben aan een nieuwe lens maar er is zoveel op de markt........ eerst dacht ik ik neem er een van tamron 70-300, nu kom ik weer wat anders tegen...
De sigma 18-200 en de tamaron 18-200 beide wel makkelijk als ik op reis ga, hoef ik niet te wisselen van lens maar ook een erg groot prijs verschil!!!!
Mag ik om jullie mening vragen.... de sigma, tamaron of toch maar wat vaker wisselen en de 70-300 gaan kopen?
heel erg bedankt
groet angelique
Angelique, zelf ben ik Tamron 17-50mm 2.8 fan maar in de categorie 18-200mm zou ik geen van beide willen aanbevelen.
Zelf zou ik dan gaan voor de Nikkor 18-200mm VR II
Ik weet is een stukje duurder maar voor mij de enige die enigzinds redelijk is.
Vergeet niet dat een zo grote range in bereik gewoon één groot compromis is.
Op geen enkel brandpuntafstand is zo'n objectief ideaal.
Beter zou zijn een Tamron 17-50mm 2.8 zonder VR maar met motor en een Nikkor 70-300mm VR.
Dan heb je de iedeale combinatie en de meeste waar voor je geld.
Mijn ervaring is dat je 90% van je foto's met een standaardzoomobjectief maakt, dus de Tamron 17-50mm 2.8 zonder VR maar met motor, dus daar in investeren is een hele goede zaak.
Groetjes George