geerttt schreef:Eindeloze discussies....
Niks eindeloze discussies! Want de D3200 is gewoon de opvolger van de D3100.
De D3100 blijft voorlopig in het assortiment. Ach, zelfs de D3000 is nog te koop (o.a. in de US).
geerttt schreef:De D7000 is volgens sommige ook niet de opvolger van de D90 en de D800 ook niet van de D700. Allemaal leuk en aardig, maar als je daar in gelooft, komt er gewoon geen opvolger van de D90 en D700.
Laten we deze camera's maar buiten beschouwing houden. Het gaat om de D3200.
geerttt schreef:Wat betreft de wifi.... Die Wu-1a is een goede uitvinding als dat ook op bestaande modellen zou werken met een kleine firmware opdate.
Het is zoals het is. De Wu-1a is enkel bedoeld voor de D3200. Voor de bestaande instap modellen is al te laat. Mogelijk dat toekomstige Nikon (D5200!) wel compatible gaan worden met de Wu-1a. En anders toch nog een ingebouwde Wifi, dat net standaard gaat worden als Live view
geerttt schreef:De D4, D800 en D3200 zouden het ingebouwd moeten hebben...
Voor de D3200 zeg ik nee. Gadget freaks ten spijt. De D3200 is natuurlijk geen goedkope compact camera

Wifi moet voorlopig een optie zijn, voornamelijk om de prijs te drukken. Ik blijf daarbij dat de 24,2 MP het selling point van de D3200 gaat worden.
Voor de D4 en de D800 zeg ik ja. Pro fotografen kunnen dat zeer goed gebruiken voor hun werk.
B.v. Adam Lerner
http://www.adamlerner.net/blog/nikon-d4-wireless-test/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just my 2 Eurocents