Nieuwe PC, welke processor ?
- RvDam
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Plaats ook een SSD als systeemschijf waar zowel windows als photoshop hun cache kwijt kunnen. Daarnaast kun je een HDD plaatsen voor je bestanden.
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nieuwe PC, welke processor ?
Caches op SSD schijven zetten wordt vaak afgeraden heb ik begrepen. Het zou niet goed zijn voor je SSD...RvDam schreef:Plaats ook een SSD als systeemschijf waar zowel windows als photoshop hun cache kwijt kunnen. Daarnaast kun je een HDD plaatsen voor je bestanden.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Inderdaad, maar ach, met 16GB geheugen in je PC zal er nog maar weinig weggeschreven worden in je cache.
En als je te kort komt, upgrade je voor een paar tientjes naar Win7 Pro en prik je er nog 176GB bij. :mrgreen:
En als je te kort komt, upgrade je voor een paar tientjes naar Win7 Pro en prik je er nog 176GB bij. :mrgreen:
Zelf een systeem samenstellen begin ik niet meer aan. In het verleden ooit wel gedaan toen onderdelen in duitsland ook nog goedkoper waren. Maar dit verschil is tegenwoordig niet zo groot meer allemaal. Bovendien wordt het dan waarschijnlijk zo'n grote kast. Onze laatste PC was ook een HP, een zogenaamde slimline desktop. Voordeel was dat deze niet te groot was, hij staat namelijk gewoon op de eettafel. Daarom was mijn oog nu gevallen op een All-in-one systeem.
Het fenomeen dat kant en klaar systemen niet altijd optimaal zijn ken ik ook. Hoe dan ook moet je gewoon goed opletten.
Een imac is een optie maar ook redelijk prijzig, zeker wanneer je eisen gaat stellen. Maar wanneer een i5 voldoende is het misschien toch een optie. Ik ben alleen nog niet echt bekend met apple user interface. Maar ik heb ooit begrepen dat het ook mogelijk is om gewoon Windows te draaien op een Mac.
Een mac mini is ook een optie, ik heb een fijne monitor. Deze heeft alleen nu al een verloop van ??? (lees: oude blauwe stekker) naar DVI en zal dan ook nog met een verloop naar HDMI moeten gaan. Weet niet of dat goed komt.
Goede tip trouwens over het verschil tussen de Home Basic en Premium versie, wist ik niet! Zal ik zeker op moeten letten als ik meer geheugen wil.
Ik maak ook nog wel eens eindige elememten berekeningen welke veel geheugen vragen, dus premium is het minimale.
Het fenomeen dat kant en klaar systemen niet altijd optimaal zijn ken ik ook. Hoe dan ook moet je gewoon goed opletten.
Een imac is een optie maar ook redelijk prijzig, zeker wanneer je eisen gaat stellen. Maar wanneer een i5 voldoende is het misschien toch een optie. Ik ben alleen nog niet echt bekend met apple user interface. Maar ik heb ooit begrepen dat het ook mogelijk is om gewoon Windows te draaien op een Mac.
Een mac mini is ook een optie, ik heb een fijne monitor. Deze heeft alleen nu al een verloop van ??? (lees: oude blauwe stekker) naar DVI en zal dan ook nog met een verloop naar HDMI moeten gaan. Weet niet of dat goed komt.
Goede tip trouwens over het verschil tussen de Home Basic en Premium versie, wist ik niet! Zal ik zeker op moeten letten als ik meer geheugen wil.
Ik maak ook nog wel eens eindige elememten berekeningen welke veel geheugen vragen, dus premium is het minimale.
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr
Kijk eens op http://tweakers.net/reviews/2512/6/twea ... ie-pc.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
SpiKeY Inc. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̴̡ı̴̴̡
My Blog: http://wilhelmrojer.wordpress.com/
My Blog: http://wilhelmrojer.wordpress.com/
-
- Clublid
- Contacteer:
Goede tip, ik wist dat tweaker dit in het verleden heefd gedaan maar dus nu nog steeds.
Toont aan dat een zelf samengestelde pc, toegesneden op het doel, best te doen is.
Je hoeft hem natuurlijk niet zelf in elkaar te zetten, er zijn firma's die dat voor een relatief klein bedrag doen inclusief garantie.
En kijk eens of je een kant en klaar PC kan kopen die hiermee overeenkomt, meestal is het al moeilijk om alle specificaties boven water te krijgen.
RVK
Toont aan dat een zelf samengestelde pc, toegesneden op het doel, best te doen is.
Je hoeft hem natuurlijk niet zelf in elkaar te zetten, er zijn firma's die dat voor een relatief klein bedrag doen inclusief garantie.
En kijk eens of je een kant en klaar PC kan kopen die hiermee overeenkomt, meestal is het al moeilijk om alle specificaties boven water te krijgen.
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
https://robvankralingen.fotoport.nl/
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dat kan, maar daar koop je geen Mac voor...sjoppen schreef: Maar ik heb ooit begrepen dat het ook mogelijk is om gewoon Windows te draaien op een Mac.
Kwam net deze tegen. Komt qua afmetingen overeen met wat ik nu op tafel heb staan. Hij is beperkt tot 8Gb intern maar dat is al 4 keer zoveel als ik nu heb. Het is een Acer X3990, slechts €600,-. Kan ik hier weer drie jaar mee vooruit?
Legitieme Windows® 7 Home Premium - Intel® Core™ i5 processor 2300 - 8GB DDR3 RAM - 1000GB HDD 7200rpm - DVD-RW (Dual Layer) - NVIDIA® GeForce® GT520 1GB HDMI/DVI - card reader - 1Gb LAN - WiFi b/g/n - incl. keyboard & optical mouse
Legitieme Windows® 7 Home Premium - Intel® Core™ i5 processor 2300 - 8GB DDR3 RAM - 1000GB HDD 7200rpm - DVD-RW (Dual Layer) - NVIDIA® GeForce® GT520 1GB HDMI/DVI - card reader - 1Gb LAN - WiFi b/g/n - incl. keyboard & optical mouse
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Kijk dan hier ook even: http://www.dell.com/nl/p/desktop-deals
Dell is toch wel een wat beter merk dan Acer. En ik heb nog wel en code voor iets van 5% korting ook voor je.
Dell is toch wel een wat beter merk dan Acer. En ik heb nog wel en code voor iets van 5% korting ook voor je.
sjoppen schreef:Zelf een systeem samenstellen begin ik niet meer aan. In het verleden ooit wel gedaan toen onderdelen in duitsland ook nog goedkoper waren. Maar dit verschil is tegenwoordig niet zo groot meer allemaal. Bovendien wordt het dan waarschijnlijk zo'n grote kast. Onze laatste PC was ook een HP, een zogenaamde slimline desktop. Voordeel was dat deze niet te groot was, hij staat namelijk gewoon op de eettafel. Daarom was mijn oog nu gevallen op een All-in-one systeem.
Loop naar binnen bij een PC bouwer als bijvoorbeeld Informatique, maak je wensen kenbaar en zij bouwen jou droom machine voor je. Makkelijker kan het niet en je hebt goede controlle over de configuratie en garantie op het hele systeem.
Op een Mac draai je MacOS en geen Windhoos. Ik kan het je aanbevelen

Zoals Patrick zegt is Dell zeker een kant en klaar merk dat haar sporen heeft verdient en met die 5% korting toch ook weer het overwegen waard

Dank voor je aanbod Patrick. Ik heb even bij Dell gekeken. Zij hebben ook zeker gelijkwaardige alternatieven, had ik nog niet gezien.Patrick schreef:Kijk dan hier ook even: http://www.dell.com/nl/p/desktop-deals
Ik geef echter wel de voorkeur aan een winkel waar ik gewoon kan aankloppen, mocht er iets zijn. Tot op heden nooit gehoeven maar voor het geval dat.
Ik ga ook eens even kijken of er een winkel in de buurt zit die custom iets in elkaar zet.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dat kan natuurlijk. Bedenk wel dat Dell, juist omdat ze geen winkels hebben, de nazorg juist erg goed voor elkaar hebben.
Als je er niet te veel haast mee hebt, kun je ook wachten op een interessante aanbieding bij iets als een Mediamarkt of zo. Die hebben soms hele interessante PC's voor een goede prijs!
Als je er niet te veel haast mee hebt, kun je ook wachten op een interessante aanbieding bij iets als een Mediamarkt of zo. Die hebben soms hele interessante PC's voor een goede prijs!
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Een i5 voldoent prima, mijn i7 heeft amper wat te doen bij fotobewerking. Wordt waarschijnlijk anders als je veel aan videobewerking doet, maar daar doe ik zelf niets mee.
Qua merken zou ik even ASUS in de gaten houden, ook een erg goed en hoog aangeschreven merk. HP is ook prima hoor, ik zou alleen wegblijven bij HP Compaq. Van Acer en Medion ben ik ook geen fan, die machines zie ik bij bosjes omvallen. Mocht je een laptop op het oog hebben (zo te zien niet) en een zeer goede internationale garantie willen , kijk dan ook even naar Toshiba. Wereldwijde snelle garantie (werkt echt). Hoewel de machines zelf weinig spannend ogen, zijn ze heel degelijk en vaak voorzien van meer dan gemiddeld geheugen.
V.w.b. zelfbouw, als je een bedrijf hebt wat ook rekening houdt met de samenstelling van je machine en de compatibiliteit van de verschillende onderdelen heb je een prima machine. Dat zijn niet de paradigits van deze wereld. Ik heb zelf gezien hoe het er daar aantoe gaat, dat is u vraagt wij draaien, maar zonder met dat soort zaken rekening te houden.
Ik ken zelfs wat bedrijven die hun aanbod in onderdelen juist beperken, maar de zaken die ze aanbieden werken wel vlekkeloos samen. Een goede bouwer heeft ook wat meer tijd nodig want die onderwerpt de PC aan een hele batterij testen. Die van mij was na 2 dagen al gebouwd maar bracht wel 24 uur door in een testbank (wat aanzienlijk meer is dan de meeste grote bedrijven doen). Maar de machine werkt dan ook vlekkeloos.
Qua merken zou ik even ASUS in de gaten houden, ook een erg goed en hoog aangeschreven merk. HP is ook prima hoor, ik zou alleen wegblijven bij HP Compaq. Van Acer en Medion ben ik ook geen fan, die machines zie ik bij bosjes omvallen. Mocht je een laptop op het oog hebben (zo te zien niet) en een zeer goede internationale garantie willen , kijk dan ook even naar Toshiba. Wereldwijde snelle garantie (werkt echt). Hoewel de machines zelf weinig spannend ogen, zijn ze heel degelijk en vaak voorzien van meer dan gemiddeld geheugen.
V.w.b. zelfbouw, als je een bedrijf hebt wat ook rekening houdt met de samenstelling van je machine en de compatibiliteit van de verschillende onderdelen heb je een prima machine. Dat zijn niet de paradigits van deze wereld. Ik heb zelf gezien hoe het er daar aantoe gaat, dat is u vraagt wij draaien, maar zonder met dat soort zaken rekening te houden.
Ik ken zelfs wat bedrijven die hun aanbod in onderdelen juist beperken, maar de zaken die ze aanbieden werken wel vlekkeloos samen. Een goede bouwer heeft ook wat meer tijd nodig want die onderwerpt de PC aan een hele batterij testen. Die van mij was na 2 dagen al gebouwd maar bracht wel 24 uur door in een testbank (wat aanzienlijk meer is dan de meeste grote bedrijven doen). Maar de machine werkt dan ook vlekkeloos.
Spul waarmee je foto's maakt...
Ik zag bij Dell wel de zogenaamde Alienware X51. Eigenlijk een game-PC maar voldoet wel aan mijn eisen. Zit jet wel met zo'n schimmig alien-lampje aan tafelPatrick schreef:Dat kan natuurlijk. Bedenk wel dat Dell, juist omdat ze geen winkels hebben, de nazorg juist erg goed voor elkaar hebben.

Ik ga ervan uit dat er in principe niets mis gaat met een PC, buiten het crashen van een schijf. Dus aftersales moet ik misschien niet te zwaar aan wegen.
Er was een tijd dat Paradigit ook nog zo werkte. Maar dan heb ik het over 15 jaar geleden.ReneG schreef:Een i5 voldoent prima, mijn i7 heeft amper wat te doen bij fotobewerking. Wordt waarschijnlijk anders als je veel aan videobewerking doet, maar daar doe ik zelf niets mee.
Aan welke zaken moet ik dan denken, wil er best een stukje voor rijden, ik woon in de omgeving van Venlo.
Ben benieuwd, maar ik denk dat als je zelf een systeem laat samenstellen je direct vast zit aan een grotere behuizing, of ik moet mijn oude kast kunnen hergebruiken