1. Deze foto is genoemen op het plein voor Centre Pompidou tijdens een protestactie van een groep dierenactivisten tegen het gebruik van proefdieren. Ze stonden in een driehoek opgesteld en hebben daar urenlang stil op hun plek gestaan. De dame op de foto stond voorop.

2. Deze foto is gemaakt in de Notre Dame vanachter het altaar terwijl er een mis aan de gang was. Overigens is deze foto geheel niet bewerkt (los van standaard lenscorrectie/verscherping). De belichting daar is echt zo mooi en de ruis van de hoge ISO geeft een mooie textuur mee aan het plafond en het beeld.

3. Deze foto is gemaakt langs het kanaal Saint Martin, wat minder bekend bij toeristen. Hier zijn vroeger enkele bekende films opgenomen. Eigenlijk een heel gewone wijk in het franse centrum, maar de sluizen in het kanaal en kenmerkende steile bruggen zijn redelijk fotogeniek. Deze foto toont echter een wat moderner gedeelte van het kanaal... ik probeerde er iets van te maken tot onze gids ineens van rehcts in beeld liep, toen was de foto in één keer af.

4. Dit is een van de vele ramen in de La Grande Arche in La Defense. Het is niet mogelijk 'recht' op de ramen te fotograferen, ze beginnen pas rond de 1e etage, daarom heb ik een flinke perspectief-correctie toe moeten passen. Door rondom het kozijn uit te snijden kreeg ik ook een hele aardig dieptewerking, de reflectie maakt het af. Ik heb even overwogen om de lijn die schuin door de reflectie loopt weg te shoppen, maar ik vond dat de symmetrie van de foto zo mooi werd doorbroken.

5. De 'Bronzen Kop' (Tête Monumentale) voor een gebouw achter La Grande Arche, een kunstwerk van Igor Mitoraj.

6. Dit is de toren van Societe General, ook bij La Defense,

7. (Klik op de foto voor een iets grotere versie van de pano)
Dit is een panorama van La Defense, ongeveer 200 graden, genomen met La Grande Arche in de rug. De uitdaging hier was het tegenlicht van de zon achter de wolken rechts van het midden op de foto.

8. Dit was een fotografisch grapje. Na jaren buiten dienst te zijn geweest doen de grote fonteinen voor de Trocadero het eindelijk weer. De spuitmonden spuiten gigantische stralen wel 50 meter weg, echt een schouwspel. Als ze de druk wat opvoeren kunnen ze meteen de Eifeltoren wassen.

9. Een vooraanzicht van Hotel Des Invalides, een monument dat is gebouwd ter nagedachtenis aan Napoleon de Bonaparte. Hij is daar begraven in maar liefst 7 kisten (ik denk dat ze bang waren dat hij nog een keer terug zou komen

10. Een eenvoudige galerij aan de Place des Vosges, uitgevoerd in realistische HDR. Wederom een lokatie die wat minder bekend is bij de toeristen. Wat dit plein opmerkelijk maakt is dat de gebouwen die er omheen staan allemaal in dezelfde stijl zijn. Daarnaast staat er het voormalige woonhuis van Victor Hugo. In de galerijen zijn vele galerieën te vinden.