Fotowandeling

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Michaeldeman

Fotowandeling

Bericht door Michaeldeman » zo apr 22 2012 10:04 pm

Hallo,
Binnenkort ga ik met mijn broer en zijn vriendin een foto wandeling maken over het strand, met zonsondergang en gewoon met zon. Ze willen samen mooie foto's, en ik ben niet bekend met protret fotografie. Hebben jullie tips, of raden jullie mij een andere lens/ body aan, voor als ik het leuk vind om ermee verder te gaan? Alvast bedankt voor reactie's.

Mvgr,
Michael

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Fotowandeling

Bericht door George Fennes » zo apr 22 2012 10:17 pm

Michaeldeman schreef:Hallo,
Binnenkort ga ik met mijn broer en zijn vriendin een foto wandeling maken over het strand, met zonsondergang en gewoon met zon. Ze willen samen mooie foto's, en ik ben niet bekend met protret fotografie. Hebben jullie tips, of raden jullie mij een andere lens/ body aan, voor als ik het leuk vind om ermee verder te gaan? Alvast bedankt voor reactie's.

Mvgr,
Michael
Ik denk dat je met je huidige set al een aardig eindje kan komen hoor.
Lees hier op het forum wat tips over portretfotografie en ga eens spelen met je diafragma en de punten waar je scherp op stelt.
De regel is een hoog diafragmagetal is een kleine lensopening met daar aan vastgekoppeld een grote dieptescherpte.
Een laag diafragmagetal is een grote lensopening met een geringe scherptediepte.
Probeer wat tegenlichtopnames en kijk regelmatig op je schermpje achter op je camera om het resultaat te zien en kijk of het aan je verwachtingen voldoet.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

pveenstra
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door pveenstra » ma apr 23 2012 11:34 am

Leuk onderwerp! Het strand is altijd een mooie omgeving.
Ik zou niet gelijk denken aan andere spullen, maar juist over hoe je de opnames denkt te gaan maken:
  • Waar zit de zon ten opzichte van je modellen
  • Ga je dichtbij staan (of juist ziiten/knielen) met groothoek of veraf met tele?
  • Wat laat je ze doen, met de zee, of iets oprapen, etc etc
  • Wat gebruik je als achtergrond, de zee, duinen, een strandtent?
  • Wat wil je scherp/onscherp?
Wat instelling op de camera betreft zou ik diafragmavoorkeur aanraden, waarbij je het diafragma laat afhangen van hoeveel scherptediepte je wilt.
Je kunt veel inspiratie opdoen door veel foto's van anderen te bekijken.

Veel succes en vooral veel plezier!
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

Michaeldeman

Bericht door Michaeldeman » ma apr 23 2012 5:31 pm

Bedankt voor de reactie's, ik ga alles terplekke uitproberen, en kijke wat mijn camera dan doet. Heel er bedankt in iig

Bak
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Bak » ma apr 23 2012 5:54 pm

Probeer ook op te letten met zon in het gezicht. Mensen die hun ogen dichtknijpen tegen de zon worden daar over het algemeen niet mooier van...

Michaeldeman

Bericht door Michaeldeman » ma apr 23 2012 9:32 pm

Ik was zo nieuwsgierig hoe het zou worden, dat we vanavond even een rondje om de plas zijn gelopen, en foto´s hebben gemaakt. Hier een impressie:
1. Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

Nu had ik wat vlekken in het midden van het plaatje, ik weet niet of dit vuil kan zijn, iemand suggesties?
4. Afbeelding
[ISO: 200
Belichting: 1/200 sec.
Diafragma: 22.0
Brandpuntsafstand: 32mm
Flitser gebruikt: Ja]

Hebben jullie tips of opmerkingen? Ik hoor ze heeeel erg graag!

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » di apr 24 2012 9:52 pm

Beetje op de horizon letten(recht is aardiger:-) en niet alles in tegenlicht. Dat gaat dan een fraaie serie worden!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”