Voor wie het gebruiken wil.
Scherpte diepte tabel voor DX obtiek.
Klik op de link om de tabel in PDF te downloaden.
Na het openen opslaan als...
http://dl.dropbox.com/u/70093040/Nikon%20SD%20Tabel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr Hasselbox.
S.D. (DOF) tabel
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: S.D. (DOF) tabel
Nuttig, bedankt voor het plaatsen van de link
Vrgr
Tiny

Vrgr
Tiny
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Handig en dank, al gebruik ik tegenwoordig normaal 'DOF Calculator' op mijn smartphone.
Spul waarmee je foto's maakt...
Ja idd, en de "DOF" knop (in goed nederlands de scherptedieptevoorbeeldknop) op je body gebruiken is ook wel handigReneG schreef:Handig en dank, al gebruik ik tegenwoordig normaal 'DOF Calculator' op mijn smartphone.

- Hasselbox
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Waarom voor wie het gebruiken wil?Steven schreef:Ja idd, en de "DOF" knop (in goed nederlands de scherptedieptevoorbeeldknop) op je body gebruiken is ook wel handigReneG schreef:Handig en dank, al gebruik ik tegenwoordig normaal 'DOF Calculator' op mijn smartphone.
I.d.d. handig op een mobieltje. Maar op mijn smartohone werkt het niet. Helaas.

En de DOF knop op de D7000 werkt wel maar het zal wel aan mijn slechte ogen liggen. Ik zie het niet zo goed.
Is natuurlijk ook wel een groot verschil van zoekerbeeld tussen deze D7000 en een Nikon F1.
Verder zijn de tabellen handig voor de beginner om enig inzicht te krijgen in S.D. voor de verschillende objectieven. (Denk ik)
Gr H.
Laatst gewijzigd door Hasselbox op wo apr 25 2012 1:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh tuurlijk zijn de tabellen handig, ik gaf ook enkelt een aanvulling en geen alternatief. Een dof calculator kan trouwens wel een goed alternatief zijn. Waarom werkt dat niet op jou smartfoon? Zou toch zeker moeten werken?
- Hasselbox
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik ken geen dof calculator voor mijn Nokia 5800. Die werkt onder Symbian OS S60 Touch.Steven schreef:Oh tuurlijk zijn de tabellen handig, ik gaf ook enkelt een aanvulling en geen alternatief. Een dof calculator kan trouwens wel een goed alternatief zijn. Waarom werkt dat niet op jou smartfoon? Zou toch zeker moeten werken?

Tot nu toe alleen voor android, iphone e.d. tegengekomen.
Weet iemand waar het wel te vinden is? Een nieuwe IPhone is mij te duur als het alleen hiervoor is.
Gr H.
Ah oke, ja een nieuwe smartfoon voor een dof calculator als je het lijstje al hebt is ook een beetje waanzin