S.D. (DOF) tabel

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

S.D. (DOF) tabel

Bericht door Hasselbox » di apr 24 2012 10:32 pm

Voor wie het gebruiken wil.
Scherpte diepte tabel voor DX obtiek.
Klik op de link om de tabel in PDF te downloaden.
Na het openen opslaan als...

http://dl.dropbox.com/u/70093040/Nikon%20SD%20Tabel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr Hasselbox.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: S.D. (DOF) tabel

Bericht door jettiny » di apr 24 2012 10:39 pm

Nuttig, bedankt voor het plaatsen van de link :)

Vrgr
Tiny

ReneG
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » di apr 24 2012 11:04 pm

Handig en dank, al gebruik ik tegenwoordig normaal 'DOF Calculator' op mijn smartphone.
Spul waarmee je foto's maakt...

Steven

Bericht door Steven » wo apr 25 2012 1:19 am

ReneG schreef:Handig en dank, al gebruik ik tegenwoordig normaal 'DOF Calculator' op mijn smartphone.
Ja idd, en de "DOF" knop (in goed nederlands de scherptedieptevoorbeeldknop) op je body gebruiken is ook wel handig ;-)

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » wo apr 25 2012 10:19 am

Steven schreef:
ReneG schreef:Handig en dank, al gebruik ik tegenwoordig normaal 'DOF Calculator' op mijn smartphone.
Ja idd, en de "DOF" knop (in goed nederlands de scherptedieptevoorbeeldknop) op je body gebruiken is ook wel handig ;-)
Waarom voor wie het gebruiken wil?
I.d.d. handig op een mobieltje. Maar op mijn smartohone werkt het niet. Helaas. :cry:
En de DOF knop op de D7000 werkt wel maar het zal wel aan mijn slechte ogen liggen. Ik zie het niet zo goed.
Is natuurlijk ook wel een groot verschil van zoekerbeeld tussen deze D7000 en een Nikon F1.
Verder zijn de tabellen handig voor de beginner om enig inzicht te krijgen in S.D. voor de verschillende objectieven. (Denk ik)
Gr H.
Laatst gewijzigd door Hasselbox op wo apr 25 2012 1:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Steven

Bericht door Steven » wo apr 25 2012 10:51 am

Oh tuurlijk zijn de tabellen handig, ik gaf ook enkelt een aanvulling en geen alternatief. Een dof calculator kan trouwens wel een goed alternatief zijn. Waarom werkt dat niet op jou smartfoon? Zou toch zeker moeten werken?

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » wo apr 25 2012 1:07 pm

Steven schreef:Oh tuurlijk zijn de tabellen handig, ik gaf ook enkelt een aanvulling en geen alternatief. Een dof calculator kan trouwens wel een goed alternatief zijn. Waarom werkt dat niet op jou smartfoon? Zou toch zeker moeten werken?
Ik ken geen dof calculator voor mijn Nokia 5800. Die werkt onder Symbian OS S60 Touch. :cry:
Tot nu toe alleen voor android, iphone e.d. tegengekomen.
Weet iemand waar het wel te vinden is? Een nieuwe IPhone is mij te duur als het alleen hiervoor is.
Gr H.

Steven

Bericht door Steven » wo apr 25 2012 1:19 pm

Ah oke, ja een nieuwe smartfoon voor een dof calculator als je het lijstje al hebt is ook een beetje waanzin :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”