SB 600 samen met andere flitsers
SB 600 samen met andere flitsers
hallo allemaal. Ik heb een D70 samen met een SB600 flits. Nu wil ik wat meer in studio werk gaan doen en vroeg ik me af of ik naast de SB 600 ook nog en extra (draadloos) SB28, 24, etc. kan aansturen. Deze zijn gebruikt niet zo duur en zouden een mooie aanvulling zijn voor wat studio werk.
Ik lees het wel.
Groeten,
Gilbert
Ik lees het wel.
Groeten,
Gilbert
Voordeel van zo'n triggersetje is dat je de boel niet met een flitser hoeft aan te sturen. Dat betekent dat je niet persé een lichtbron recht van voren hebt en je die flitser op een andere plek in kunt zetten. Daarnaast hoeft de ontvanger ook niet de flits van de Master te kunnen zien, waardoor je hem gewoon ergens achter kunt zetten.
ik duik weer even mn oude topic in, want ik heb nu buiten mn SB600 ook de beschikking over een oudere SB20. Is er een manier om deze mee te laten flitsen, zonder eventuele bijkomstigheden(trigger)?
ik heb de D70 al op Manual stan, commander mode flitsen deze ook in manual stand.....iemand?
en ja....de flits is in orde...lol .....als ik m erop schuif werk ie!
ik heb de D70 al op Manual stan, commander mode flitsen deze ook in manual stand.....iemand?
en ja....de flits is in orde...lol .....als ik m erop schuif werk ie!
hallo allemaal,
het is mij nog steeds onduidelijk of ik nu concreet gezegt mn huidige SB-600 flits + een SB-25 flits beide draadloos kan aansturen d.m.v. mn ingebouwde flits op mn D70. Het hoeft allemaal niet i-ttl te zijn, gewoon alleen manual. Het is voor studiogebruik.
Wie kan er mij een concreet antwoord op geven?
het is mij nog steeds onduidelijk of ik nu concreet gezegt mn huidige SB-600 flits + een SB-25 flits beide draadloos kan aansturen d.m.v. mn ingebouwde flits op mn D70. Het hoeft allemaal niet i-ttl te zijn, gewoon alleen manual. Het is voor studiogebruik.
Wie kan er mij een concreet antwoord op geven?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
SB-600 en SB-25 gaan niet samen draadloos werken.
Volgens mij kan de SB-25 helemaal niet draadloos op afstand bediend worden. Ik heb de handleiding op de support site doorgebladerd en zo te zien, kent hij geen slave functie.
En al had hij een slave functie gekend, dan was die nog niet compatible geweest met de slave functie van de SB-600. Als je eens met twee remote flitsers wilt spelen, dan doe je er het beste aan om een SB-600 of SB-800 te lenen/huren.
Natuurlijk kun je de boel wel bedraad op afstand aansturen.
Volgens mij kan de SB-25 helemaal niet draadloos op afstand bediend worden. Ik heb de handleiding op de support site doorgebladerd en zo te zien, kent hij geen slave functie.
En al had hij een slave functie gekend, dan was die nog niet compatible geweest met de slave functie van de SB-600. Als je eens met twee remote flitsers wilt spelen, dan doe je er het beste aan om een SB-600 of SB-800 te lenen/huren.
Natuurlijk kun je de boel wel bedraad op afstand aansturen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ik heb een SB-50dx die perfect werkte op mijn D100.
Nu heb ik sinds kort een D200 en de 50dx werkt niet met deze camera.
Vandaag een SB-600 aangeschaft, uiteraard een beetje aan het spelen geweest en de 50dx werkt gewoon als slave.
De juiste instellingen e.d. moet ik nog even uitzoeken, ik moet de handleiding nog lezen
Maar de 50dx in slave mode flitst gewoon mee, en deze zijn niet duur op MP.
Jos
Nu heb ik sinds kort een D200 en de 50dx werkt niet met deze camera.
Vandaag een SB-600 aangeschaft, uiteraard een beetje aan het spelen geweest en de 50dx werkt gewoon als slave.
De juiste instellingen e.d. moet ik nog even uitzoeken, ik moet de handleiding nog lezen

Maar de 50dx in slave mode flitst gewoon mee, en deze zijn niet duur op MP.
Jos