Nu wachten tot hij in de store van Surfspot staat.
Photoshop CS6 - 6 favorieten van Julieanne Kost
Re: Photoshop CS6 - 6 favorieten van Julieanne Kost
Even terzijde:Steven schreef: Nu wachten tot hij in de store van Surfspot staat.
Surfspot schijnt trouwens sneller/beter te controlen of jouw kind(eren) wel Photoshop nodig moeten hebben voor hun studie.
-
Steven
Gelukkig heb ik geen kinderen en dus ook geen die gecontrolleerd behoeven te worden 
- Sharkey
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hehe,Steven schreef:Gelukkig heb ik geen kinderen en dus ook geen die gecontrolleerd behoeven te worden
Ik zit ook op Surf te wachten, op basis van moeders die op school werkt (zo ook LR3 voor een prikkie gekocht, alleen dan via Adobe Education Shop)
Heb toch LR4 maar voorbij laten gaan, hoewel ik al wel een LR4 boek heb, waar ik nu achteraf niks mee doe
Ben sinds januari helemaal "into Photoshop" op z''n Guy Gowan's.
Heb alleen een "geleende" versie op mijn PC hiervan. 't Word tijd voor een eigen versie van PS.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
-
Steven
Ik kan je LR4 toch wel aanbevelen hoor, echt een enorme verbetering t.o. LR3 en met de NCN korting bij KE goed betaalbaar 
- Sharkey
- Forumlid

- Contacteer:
Ik heb op dit moment "niets" aan LR4.Steven schreef:Ik kan je LR4 toch wel aanbevelen hoor, echt een enorme verbetering t.o. LR3 en met de NCN korting bij KE goed betaalbaar
Doe alles in PS, dmv layers & masks & actions.
Ik ben een "anti-wanger" volgeling geworden van Guy Gowan
(dit zal een belletje doen rinkelen bij degenen die vorig jaar bij de NCN-dag waren
-
Steven
Ik werk al jaren met photoshop. (Momenteel CS5) maar voor batches foto's werk ik toch liever met LR4 en open indien nodig een foto als smart object in PS. Persoonlijk zou ik dan ook geen van beide willen missen. Sinds LR4 heb ik mijn NiK plugins (Dfine, Silver Effex Pro en Color Effex Pro) niet meer gebruikt. De controlle over het dynamisch bereik in LR4 is brilliant en de algoritmen voor de ruisbehandeling zijn ook een enorme stap voorwaarts sinds LR3 waardoor ikzelf NiK's Dfine niet meer heb hoeven starten. 
- Léon Obers
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
Tja, maar de RAW converter dadelijk in CS6 is hetzelfde als van LR4, dus wat is dan de meerwaarde van LR4?Steven schreef:De controlle over het dynamisch bereik in LR4 is brilliant en de algoritmen voor de ruisbehandeling zijn ook een enorme stap voorwaarts sinds LR3 waardoor ikzelf NiK's Dfine niet meer heb hoeven starten.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
Steven
LR4 tegenover PS6 heeft kleinere verschillen omdat deze beide de nieuwe motor aan boord hebben. LR4 werkt vele malen prettiger en sneller dan PS als je een groot aantal foto's moet bewerken of doorworstelen. Dit is een van de voornaamste redenen waarom LR bestaansrecht heeft binnen de workflow van de professionals. Daarnaast is er nog een hele lijst aan voordelen van LR tegenover PS kwa snelheid en eenvoud om te komen tot het gewenste resultaat. Uiteraard kun je met PS6 alles en meer dan wat je met LR4 kunt maar dan begeef je jezelf ook direct op het gebied van andere diciplines.
Vandaar dat ik kies voor beide. Wellicht omdat ik al vanaf het begin met Photoshop werk voor webdesign en aangezien ik een blauwe maandag fotografeer later pas met LR en dat is naar mijn mening een aanwinst naast PS. Nogmaals, dit is mijn persoonlijke ervaring/mening.
Vandaar dat ik kies voor beide. Wellicht omdat ik al vanaf het begin met Photoshop werk voor webdesign en aangezien ik een blauwe maandag fotografeer later pas met LR en dat is naar mijn mening een aanwinst naast PS. Nogmaals, dit is mijn persoonlijke ervaring/mening.
Steven schreef:Gelukkig heb ik geen kinderen en dus ook geen die gecontrolleerd behoeven te worden
Overgens vind ik de croptool in CS6 wel goed verbeterd
- Sharkey
- Forumlid

- Contacteer:
Inderdaad! Kleine wijziging, gezien het grotere geheel, maar een perfecte verbetering!Ocram schreef:Overgens vind ik de croptool in CS6 wel goed verbeterd
Miste ik echt in CS5 t.o.v. LR3