Had even deze naam in de zoekfunctie ingegeven maar die kwam met niets terug. Geen idee waarmee hij fotografeert maar ik vind het de moeite waard om de paar dagen even een kijkje te nemen.
http://schlijper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Schlijper
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Schlijper
Thomas Schlijper is wellicht de bekendste Nederlandse fotograaf op internet. Op zijn website http://www.schlijper.nl" onclick="window.open(this.href);return false; plaatst hij dagelijks een verse foto van een persoon, gebeurtenis of plek waar hij die dag tegenaan is gelopen. Weblogger Wim de Bie schreef hierover: "Het archief van de dagelijkse foto's gaat nu al aardig lijken op Het Beeld van Nederland in Het Begin van de Eenentwintigste Eeuw." Als voordelen van digitale fotografie noemt Schlijper snelheid en het gunstige kostenplaatje op de lange termijn. Bovendien kan hij de foto's met behulp van een laptop en cardphone overal bewerken. De Volksrant, Actieblad Ravage en Schut & Grosheide zijn op dit moment de belangrijkste opdrachtgevers van Schlijper. De freelance fotograaf betrad in april 2002 het digitale pad, na de aanschaf van een Canon D60, die hij nu nog steeds gebruikt. Schlijper koos bewust voor dit merk: "Ik werkte al met Canon analoog, dus was het wachten op de eerste Canon digitale camera die een aanvaardbaar bestandsformaat zou leveren voor een redelijke prijs. Dat werd dus de D60, die foto's van 18 MB produceert." Voor ongeveer 3600 euro, inclusief een aantal geheugenkaarten en een extra accu, was hij klaar. "Het bedrag van 3600 euro jaagde ik er gemiddeld in acht maanden doorheen aan film- en ontwikkelkosten. Inmiddels gebruik ik de digitale camera negen maanden dus nu begin ik er op te verdienen." Sinds kort werkt Schlijper uitsluitend met de D60. Alleen als tegenwicht voor het snelle karakter van het digitale werk neemt hij af en toe nog eens een oude 6x6 Yashica ter hand.